اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان اعلام کرد

ارائه 26 هزار نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مراکز جوار دانشگاهی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان از ارائه 26 هزار نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مراکز جوار دانشگاهی تا پایان آذر ماه امسال در این استان خبر داد.

ارائه 26 هزار نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مراکز جوار دانشگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج سیدجمیل احمدی صبح امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل فنی و حرفه‌ای کردستان با جهاد دانشگاهی استان در سنندج اظهار کرد: ارائه 35 هزار و 544 نفر ساعت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مراکز جوار دانشگاهی در سال‌جاری هدف‌گذاری شده است که تاکنون 74 درصد آن محقق شده است.

وی ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را اقدامی مهم در راستای ایجاد اشتغال و توانمندسازی نیروهای جویای‌کار در این استان دانست و گفت: تا زمانی که دانش نظری و تئوری به عمل تبدیل و این توانایی به اعتماد به نفس و کسب مهارت در فرد مبدل نشود، اشتغال مولد و پایدار در جامعه به وجود نمی‌آید.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان بیکاری را مهم‌ترین مشکلات مردم استان به ویژه جوانان دانست و افزود: ارائه آموزش‌های لازم و مورد نیاز بازار کار، عامل مؤثری در کاهش نرخ بیکاری در کردستان خواهد بود.

به گفته احمدی، تلاش در راستای ایجاد اشتغال با تربیت نیروهای توانمند و متخصص در این استان از اولویت‌های کاری اراده‌کل فنی و حرفه‌ای کردستان است.

وی در ادامه به اهداف انعقاد تفاهم ‌نامه اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان با جهاد دانشگاهی پرداخت و اضافه کرد:‌ این تفاهم‌نامه در راستای انجام فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و به منظور هم‌افزایی در استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات دو طرف به ویژه در ارتقای کیفیت برگزاری دوره‌های آموزشی برای افزایش سطح دانش فنی و مهارتی منابع انسانی مورد نیاز واحدهای اقتصادی و نیز مربیان و کارشناسان طرفین منعقد شده است.

احمدی آینده‌‌پژوهی در حوزه مشاغل مورد نیاز صنایع و سایر واحدهای تولیدی و خدماتی، شناسایی و تأمین نیازهای مهارتی دانشجویان، دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، متخصصان و مدیران شاغل، تهیه و تدوین استانداردها و دوره‌های مهارتی تکمیلی بین سطوح تحصیلی به منظور تامین، به روز رسانی و ارتقای مهارت منابع انسانی را از دیگر اهداف انعقاد این تفاهمنامه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: تدوین و یکسان‌سازی استانداردها و سرفصل‌های آموزشی مشترک، طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌ها و دوره‌های آموزشی در قالب نظام جامع آموزش مهارت و فناوری، استفاده از ظرفیت‌ها، امکانات علمی و اجرایی طرفین در زمینه افزایش دوره‌های آموزشی و صدور گواهینامه‌های معتبر بین‌المللی برای متقاضیان به ویژه متقاضیان کار در خارج از کشور از موضوعات مندرج در این تفاهمنامه است.

احمدی اضافه کرد: زمینه‌سازی و گسترش ارتباطات فعال و موثر اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان و جهاد دانشگاهی در زمینه آموزش مشاغل، مهارت‌ها و فناوری‌های نوین و پیشرفته، تهیه سرفصل‌های آموزشی و تولید محتوای درسی و بسته‌های آموزشی برای دوره‌های حضوری و غیرحضوری نیز در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

وی در پایان با اشاره به برگزاری دوره‌های بازار محور "آموزش، تولید و فروش" توسط اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان اظهار کرد: تعامل و همکاری جهاد دانشگاهی در این راستا می تواند در آموزش بهتر کارآموزان و اشتغالزایی جوانان نقش مهمی داشته باشد.

انتهای پیام/79002/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول