اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فنی و حرفه‌‎ای لردگان:

فنی و حرفه‌ای راهگشای معضل بیکاری در کشور است

خبرگزاری فارس: سرپرست فنی و حرفه‌‎ای شهرستان لردگان گفت: مجموعه فنی و حرفه‌ای با توجه به رسالتی که بر عهده دارد می‌تواند راهگشای معضل بیکاری در کشور باشد.

فنی و حرفه‌ای راهگشای معضل بیکاری در کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حیدر اسدی ظهر امروز در نشست شورای اداری این مرکز،  اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از ضرورت‌های جامعه اسلامی است.

وی مهارت آموزی را امری مقدس برشمرد و افزود: با ارائه آموزش بهینه و ارتقای سطح مهارتی افراد در جامعه می‌توانیم تا حدود زیادی بیکاری را مهار کنیم.

اسدی ارائه آموزش‌های مهارتی توسط فنی و حرفه‌ای را در راستای اهداف مقدس نظام دانست و ابراز داشت: با توجه به اینکه شهرستان لردگان یکی از قطب‌های صنعت و کشاورزی استان است، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز باید با همین رویکرد در این شهرستان تدوین و ارائه شود.

* نیروی انسانی ماهر اهرم توسعه است

سرپرست فنی و حرفه‌‎ای شهرستان لردگان با تأکید بر نقش آموزش‌های مهارتی بر توانمند سازی اقشار مختلف جامعه، افزود: نیروی انسانی ماهر مهم‌ترین عامل توسعه و رشد جامعه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: مجموعه فنی و حرفه‌ای با توجه به رسالتی که بر عهده دارد می‌تواند راهگشای معضل بیکاری در کشور باشد.

اسدی با اشاره به مقوله اشتغال به عنوان یکی از برنامه‌های اساسی دولت، ادامه داد: با توجه به نقش تأثیرگذار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال و در راستای برنامه دولت برای ایجاد اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید با تنوع و گستردگی بیشتری به اقشار مختلف جامعه ارائه شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون تناسب بین آموزش‌های دانشگاهی و نیاز بازار متعادل نیست، بر ضرورت برنامه‌ریزی‌های متناسب با نیاز بازار کار به منظور ایجاد تعادل تاکید کرد.

این مسئول با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور متولی آموزش‌های غیر رسمی در کشور است، اذعان داشت: این سازمان آموزش‌های کوتاه مدت منطبق با نیاز بازار کار را که منتهی به صدور گواهی نامه می شود، ارائه می‌کند.

انتهای پیام/68001/ن20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول