اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اردبیل اعلام کرد

برخورد جدی با دیوار‌نویسی

خبرگزاری فارس: شهردار اردبیل گفت: دیوار‌نویسی به اشکال مختلف به نازیبا شدن شهر منجر شده که قطعاً با عوامل آن برخوردی قاطع خواهیم داشت.

برخورد جدی با دیوار‌نویسی

صدیف بدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در بحث زیباسازی شهر و نمای آن سعی می‌کنیم تا فضایی پسندیده برای شهروندان ایجاد کنیم تا هم برای اهالی شهر و هم‌ میهمانان و گردشگران که به اردبیل می‌آیند منظری زیبا و جذاب باشد اما عده‌ای با دیوارنویسی و نوشتن شعارهای مختلف و تبلیغات سعی می‌کنند به این زیبایی لطمه وارد کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هرگونه دیوارنویسی در محدوده شهر ممنوع می‌باشد اما عده‌ای به عنوان بخش خصوصی و افراد حقیقی به این حرکت نامبارک دست می‌زنند که عوامل شهرداری در هر مقطع و مکانی سعی می‌کنند با این افراد صحبت‌هایی را داشته باشند تا جلوی این کارها گرفته شود.

شهردار اردبیل یادآور شد: هر چند اوج این دیوار‌نویسی‌ها و چهره کریه شهری را در ایام انتخابات مشاهده می‌کنیم اما در سایر ایام نیز شاهد دیوار‌نویسی و یا برچسب زدن‌های بسیار زشت و زننده‌ای هستیم که معاونت خدمات شهری سعی می‌کند در حد وسع و توان جلوی این کار را گرفته و با رنگ‌آمیزی و نوشته‌ها و نقاشی‌های مناسب بتواند از این منظر کریه جلوگیری کند.

بدری به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: در همین ارتباط شهرداری تابلوهایی را در سطح شهر نصب کرده و در کنار آن افرادی که قصد تبلیغ کالا و خدمات خود را دارند می‌توانند با پرداخت هزینه‌هایی از بیلبورد‌ها و بنرهای سطح شهر و استند‌ها استفاده کنند تا مشکلات و گرفتاری برای شهروندان به وجود نیاید.

این مسئول بیان داشت: برای به صفر رساندن این معضل و مشکل برای سال آینده برنامه‌ای طراحی کردیم تا با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید و نماسازی‌ها و زیبا‌سازی در سطح شهر از هرگونه دیوار‌نویسی ممانعت کنیم و قطعاً افراد حقیقی و حقوقی و شرکت‌هایی که در این زمینه تبلیغ می‌کنند با آنها برخورد کرده و جلوی اقدامات غیر‌قانونی‌شان را می‌گیریم.

شهردار اردبیل افزود: اگر افراد در تذکرات ارائه شده وضعیت شهری را مراعات نکنند افراد متخلف را به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم تا موضوع از طریق این مراجع مورد رسیدگی قرار گیرد.

بدری از این اقدام به عنوان تجاوز به حق و حقوق شهروندی و نازیبا کردن چهره شهری یاد کرد و ادامه داد: مردم باید بدانند که در و دیوار شهر و محله ما جای تبلیغ و معرفی کالا و خدمات آنها نیست بلکه بهتر است همه به قانون پایبند باشیم و از محل‌های تعیین شده برای این اقدامات استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: آنهایی که به چنین اقداماتی دست می‌زنند قطعاً با برخی نگرش‌های غیر‌واقعی و غیر‌منطقی روبرو هستند که به هیچ‌وجه حاضر به جوابگویی در مقابل کارهای کرده خود نیستند.

شهردار اردبیل ابراز داشت: تابلوهای تبلیغاتی در سال‌های گذشته توسط سازمان پارک‌ها به متقاضیان واگذار می‌شد و مدیریتی در این حوزه صورت می‌گرفت تا جلوی اقدامات غیر‌قانونی گرفته شود.

بدری عنوان کرد: در حال حاضر شهرداری مصمم است به تابلوها و بیلبوردهای جدید مجوزی صادر نکند تا بعد از سازماندهی، خلاها و ضعف‌ها و نقاط قوت شناسایی شده و در این زمینه حرکتی مثبت و موثر صورت گیرد.

این مسئول در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: در کنار این دستورالعمل‌ها ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی و تعیین محدوده و مکان‌یابی جدید در دستور کار است که سعی می‌شود از اقدامات شتاب‌آلود در این زمینه جلوگیری شود.

انتهای پیام/62005/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول