اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

گسترش رشته‌های مهارت‌آموزی راه مقابله با بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: گسترش رشته‌های مهارت‌آموزی یکی از مهم‌ترین راه مقابله با بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد است که باید میان دانش‌آموزان و خانواده‌ها فرهنگ‌سازی شوند.

گسترش رشته‌های مهارت‌آموزی راه مقابله با بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، پرویز طاهری عصر امروز در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش دنا عنوان کرد: امروز در آموزش و پرورش نیاز به یک تحول جدی داریم که تحول در بخش برنامه‌ریزی تدوین شده و از این رو قانون اساسی آموزش و پرورش بعد از هزاران ساعت کار از طرف کسانی که صاحب‌نظر بودند طراحی و تدوین شد.

وی با بیان این‌که استعدادهای نابی در دل فرزندان ایرانی نهفته است که در هیچ جای دیگری نیست، گفت: توجه به مبدأ و مقصد در آموزش و پرورش لازم و ضروری است و همه گفته‌ها و درس‌ها باید به حق برسند و اگر یک قدرتمند حکیم پشت این نظام نبود این تقدیر امکان‌پذیر نبود.

مدیرکل آموزش و پرورش این استان معلم را امانتداری دانست که انسان امانت او بوده و افزود: معلمین همان‌طور که مسئول پزشک شدن فرزندان ما هستند باید مسئول تربیت آن‌ها نیز باشند.

طاهری پژوهش‌محوری و خلاقیت را در آموزش و پرورش مهم‌ترین ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: امروز باید از سکولاریست محوری بیرون بیاییم و به سمت خدامحوری پیش برویم چرا که انسان وقتی پرورش یافته تفکر خدایی باشد ایمان در دل و جان او رشد و پرورش خواهد یافت.

این مسئول تحول در نظام آموزش و پرورش را بر چهار محور دانست و گفت: رابطه انسان با خود، رابطه انسان با خدا، رابطه انسان با طبیعت و رابطه انسان با همنوعان خود در قالب این ارتباط است و اگر این چهار رکن از آغاز برای انسان تعریف شود نور خدا در وجود وی متجلی خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید در معلمان تغییر نگرش ایجاد شود که نیاز به بسترسازی داریم و معلم باید حرفی برای گفتن داشته باشد و علمی حرف بزند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر ساماندهی برنامه‌ها برای مهرماه سال آینده اظهار کرد: از هم‌اکنون باید پیش‌بینی آینده انجام گیرد چرا که در سال آینده پایه اول راهنمایی 11 عنوان کتاب جدید دارند و همه معلمان اول راهنمایی باید آموزش ببینند.

طاهری خواستار گسترش رشته‌های الکترونیک شد و ابراز داشت: یکی از مشکلات ما کارآفرینی است و مبنای کارآفرینی مهارت‌آموزی است از این رو رشته‌های مهارت‌آموزی باید توسعه پیدا کند.

این مسئول آسیب‌های اجتماعی را معضلی دانست که نه تنها در آموزش و پرورش بلکه در بین مردم و در سطح اجتماع نیز گسترده شده و افزود: باید حوزه پرورشی را فعال‌تر کنیم و به کمک همه دستگاه‌ها در رأس آن روحانیت باید از این موانع عبور کنیم و مراقب فرزندان خود باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تهاجم فرهنگی را از خطراتی دانست که جوانان و نوجوانان را به شدت تهدید می‌کند و تصریح کرد: باید همه امکانات را فراهم آوریم تا بتوانیم به این دو قشر در جهت مصون ماندن از آسیب‌ها کمک کنیم که این همت مردم و مسئولان را می‌طلبد. 

انتهای پیام/ 82004‌/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول