اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر گرگان:

نرخ بیکاری در گرگان 22 درصد است

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: میزان بیکاری در گرگان که 25 درصد از جمعیت استان را در خود جای داده، 22 درصد است.

نرخ بیکاری در گرگان 22 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، زهرا نورا عصر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر گرگان اظهار داشت: یکی از عوامل ترقی شهر استفاده از سرمایه‎گذار است که می تواند به توسعه بخش‎های مختلف شهر کمک شایانی بکند.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی مشکلات بر سر راه سرمایه‎گذار وجود دارد و یکی از راه‎های برون‎رفت از این موضوع ایجاد مشوق‎هایی نظیر معافیت مالیاتی مجتمع‎های صنعتی و گردشگری است که بر اساس قانون مجتمع‎های صنعتی مستقر در اطراف شهرهای بزرگ شعاع 120 کیلومتری تهران بزرگ، 50 کیلومتری اصفهان و 30 کیلومتری مراکز استان‎ها بر اساس آخرین سرشماری از معافیت مستثنی هستند.

نورا اذعان داشت: این نکته مهمی است چراکه با اجرایی شدن این مصوبه در استان عملاً در دهه‎های آتی سرمایه‎های بخش خصوصی از منطقه گرگان دور خواهد شد و با وجود معافیت 10 ساله مالیاتی در خارج شعاع 30 کیلومتری شهر گرگان رغبتی برای سرمایه‎گذار بخش خصوصی و گردشگری باقی نمی‎ماند و باید ساز و کاری اندیشیده شود تا گرگان نیز با در نظر گرفتن ضوابطی از این معافیت مالیاتی بهره‎مند شود.

گرگان دارای دو ناحیه صنعتی و دو شهرک صنعتی است

نماینده استان در شورای عالی استان‎ها عنوان کرد: گرگان دارای دو شهرک صنعتی 40 هکتاری که مجموعاً 80 هکتار می‎شود و دو ناحیه صنعتی است که در حاشیه شهر قرار دارد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: متأسفانه این شهرک‎ها حتی در مقایسه با شهرک‎های صنعتی کوچک فقط تعداد محدودی از واحدهای تولیدی و صنعتی را در خود جای داده‎اند و توسعه آنها به کندی پیش می‎رود.

نورا گفت: بر اساس آمارهای رسمی گرگان با داشتن 25 درصد از جمعیت استان 22 درصد از بیکاران استان را نیز در خود جای داده است و برای رهایی از نگرانی این نرخ بیکاری، حمایت از سرمایه‎گذاری در بخش‎های خصوصی و گردشگری بیش از پیش احساس خواهد شد.

وی افزود: همچنین اصلاح قوانین و محدودیت‎های ایجاد شده ضمن ایجاد اشتغال پایدار در شهر و توسعه و رشد اقتصادی شهرها و روستاهای اطراف، حوزه نفوذ مرکز استان را رقم خواهد زد و فرصت‎های برابر سرمایه‎گذاری را پدید خواهد آورد.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: از آنجایی که مقوله سرمایه‎گذاری با زیباسازی رابطه مستقیم دارد باید در این زمینه هم اقدامات مناسبی صورت بگیرد و در همین راستا ایجاد یک شهربازی مدرن و مجهز و البته زیبا آن طوری که با روحیه و احساسات مردم گرگان سازگار باشد، احداث شود.

ورودی‎های شهر گرگان زیبا نیست

نورا اذعان داشت: ورودی‎های شهر گرگان به لحاظ حجم تردد و ترافیک صحنه‎های قشنگی را نشان نمی‎دهد به خصوص ورودی شرقی گرگان در محور جرجان که همه روزه با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‎کند و می‎طلبد با احداث پل یا میدانی زیبا وضعیت این ورودی را ساماندهی کنیم و می‎توانیم با چراغانی کردن، تزئین درختان و معابر شهر بر زیبایی و طراوت شهر بیفزاییم.

سازمان‌ها و نهادها با شورا و شهرداری همکاری نمی‎کنند

عضو شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: عدم همکاری سازمان‎ها، نهادها و ادارات با شهرداری و شورای شهر گرگان مسئله دیگری است که ما در شورا با آن مواجه هستیم و برخی طرح‎های موجود و مناسب به دلیل عدم همکاری و تعامل برخی سازمان‎ها و ادارات انجام نشده است و متاسفانه شاهد هستیم که مدیران به جای همکاری و تعامل با شورا و شهرداری به وظایف روزمره خود می‎پردازند. 

انتهای پیام/2307/ق/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول