اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

تسهیلات توسعه کشاورزی زمینه‌ساز اشتغال 6 هزار بیکار است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پرداخت تسهیلات توسعه کشاورزی با بهره کمتر می‌تواند زمینه اشتغال برای 6 هزار بیکار بخش کشاورزی را فراهم آورد.

تسهیلات توسعه کشاورزی زمینه‌ساز اشتغال 6 هزار بیکار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عادل عبدایمانی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات طرح‌های توسعه کشاورزی نیر اظهار داشت: هم‌اکنون روند برگزاری جلسات و تصویب مصوبات برای توسعه بخش کشاورزی مطلوب و مناسب است و ما با برگزاری جلسات مستمر و دو بار در هر ماه سعی داریم تا طرح‌های مختلف را مورد بحث و بررسی قرار داده و متقاضیان واقعی را به بانک‌های عامل معرفی کنیم.

وی با اعلام اینکه علاقمندی و رغبت برای اجرای طرح‌های توسعه بخش کشاورزی به ویژه برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بسیار زیاد است، تصریح کرد: اگر تعدادی از این فارغ‌التحصیلان از طریق این تسهیلات بتوانند اشتغال پایدار پیدا کنند برای ما موفقیتی بزرگ می‌باشد.

عبدایمانی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: با معرفی طرح‌ها از طریق مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، معرفی به بانک‌ها و پرداخت تسهیلات به سرعت صورت می‌گیرد و طرح‌های بالای 50 میلیون تومان نیز در مرکز استان و در جلسه توسعه بخش کشاورزی استان به تصویب رسیده و برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

43 پروژه تولیدی بخش کشاورزی دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: همزمان با دهه مبارک فجر 43 پروژه تولیدی و عمرانی اجرا شده که آماده بهره‌برداری است، افتتاح شده و در اختیار بهره‌برداران قرار می‌گیرد.

وی به سرمایه‌گذاری 156 میلیارد ریالی بخش کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم این میزان سرمایه‌گذاری زمینه‌ای مساعد را در این بخش برای توسعه حقیقی فراهم آورد تا بتوانیم با تکیه بر اولویت اول توسعه استان یعنی بخش کشاورزی به هدف‌گذاری نهایی نزدیک شویم.

عبدایمانی اعتبار امسال طرح‌های توسعه بخش کشاورزی را نیز حدود 2 هزار و 350 میلیارد ریال اعلام کرد و بیان داشت: در تلاش هستیم تا این میزان اعتبار ملی و استانی را جذب کرده و بستری را برای شکوفایی این بخش فراهم آوریم.

این مسئول به تلاش‌های صورت گرفته برای ارتقای شاخص‌های تولید استان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ما در حال حاضر در تولید غلات، حبوبات و دانه‌های روغنی جزو استان‌های موفق و برتر کشور هستیم به طوریکه استان اردبیل در تولید عدس، بذر چغندر و سیب‌زمینی رتبه اول را دارد.

وی افزود: استان اردبیل بیش از 800 هزار هکتار اراضی آبی و دیم کشاورزی دارد که حدود 3 میلیون تن انواع محصولات از آنها برداشت می‌شود.

عبدایمانی افزایش ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی و ادوات آن را یادآور شد و تصریح کرد: بیش از یک‌هزار و 680 میلیارد ریال در این زمینه سرمایه‌گذاری می‌شود که امیدواریم اعتبارات آن با هفت درصد نرخ سود بانکی و با اقساط 10 ساله با دو سال تنفس به کشاورزان پرداخت شود.

وی بخش کشاورزی استان را از بخش‌های اولویت‌دار در توسعه و توجه واقعی اعلام کرد و اظهار داشت: ما بیش از هر زمان دیگر به تقویت مبانی و گسترش فرهنگ کار و تلاش آن هم در جبهه افزایش تولید ملی نیاز جدی داریم.

در این نشست سرپرست فرمانداری نیر ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آب و خاک این شهرستان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: تحول عظیمی که در بخش کشاورزی در سال‌های اخیر رخ داده تحولی در مسیر توسعه حقیقی و پیشرفت همه‌جانبه است که انتظار می‌رود با حمایت مسئولان استان این روند شتاب بیشتری بگیرد.

میر فخرالدین زاهد خواستار تعیین تکلیف یک میلیون متر مکعب آب اختصاص یافته از بالادست سد یامچی و همچنین تکمیل سدهای معیشتی این شهرستان شد.

انتهای پیام/62006/ت40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول