اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌های اردبیل:

ایرانیان با قدرت ایمانی توطئه کشف حجاب را خنثی کردند

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه‌های اردبیل و کارشناس برجسته مسائل تاریخی و سیاسی گفت: ایرانیان با قدرت ایمانی و ارزشی خود توطئه کشف حجاب رضاخانی را در سال 1314 خنثی کردند.

ایرانیان با قدرت ایمانی توطئه کشف حجاب را خنثی کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهنام صحرانورد ظهر امروز در همایش حجاب زینت زنان در اردبیل اظهار داشت: در بحث حجاب و توجه به سیر تاریخی آن در می‌یابیم که غرب که خود را مهد علم و پیشرفت می‌نامد می‌توان در یونان و مصر چهره‌ها و رگه‌هایی از حجاب را مشاهده کرد اما از نیمه دوم قرن 18 بحث ستیز با حجاب در اروپا آغاز شده و در حقیقت با نگاهی متفاوت به زنان سعی کردند مکتب فمینیسم را راه‌اندازی کرده و کشف حجاب رضاخانی نیز نمایشی از این حرکت مذبوحانه غرب بود.

وی خاطرنشان کرد: در مقابله با نظام ارزشی و دینی در سال‌های نخستین سده 13 شاهد آن هستیم که به همراه رضاخان امان‌الله‌ خان در افغانستان و آتاترک در کشور ترکیه در غافلگیری و تله فرهنگ غربی سعی کردند با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید بحث کشف حجاب را مطرح کنند اما غافل از اینکه این حقیقت برگرفته از روح فطری و ذاتی بشر بود و هرگز در این باب نمی‌توان بر پایه احساسات و برخی گرایش‌ها اقدامی عملی داشت.

استاد دانشگاه‌های اردبیل یادآور شد: در این اوضاع و احوال که غرب سعی می‌کرد حجاب و عفاف را زیر‌سئوال ببرد و برخی التذاذات زود‌گذر جامعه بشری را در گرایش به بدحجابی دچار احساسات و هیجاناتی کرده بود شاهد گذر از عصر مدرنیته به پست مدرنیسم بودیم که در حقیقت غربی‌ها سعی کردند با گذر از این مرحله از تفکر انحرافی خود بتوانند موانع حضور زنان را که از آن با نام پوشش و حجاب یاد می‌کردند بردارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صحرانورد گفت:‌ رضاخان پهلوی در حالی 17 دی ماه سال 1314 فرمان کشف حجاب را صادر کرد که زنان مسلمان هیچ گرایشی به بدحجابی و بی‌حجابی نداشتند و حتی به رغم برخورد ستیزه‌جویانه ماموران رضاخانی آنها خانه‌نشینی را تحمل کردند اما اجازه ندادند چنین بی‌عفتی و بدسلیقگی در جامعه اسلامی نمود پیدا کند.

وی عنوان کرد: به دلیل آنکه عفاف و حجاب با گرایش باطنی و فطری انسان عجین شده بود تلاش‌های بسیاری در انحراف حقیقی در این حوزه شکل گرفت و در نهایت این طرح خیانت‌کارانه با شکست روبه‌رو شد و امروز بعد از گذشت سال‌ها از آن ماجرا به خوبی می‌توان زوایای این حرکت مذبوحانه دیکتاتور ایران را مشاهده کرد.

کارشناس برجسته مسائل تاریخی و سیاسی نگاه توحیدی و مکتبی به موضوع حجاب و اصل و اساس قرار دادن آن را یادآور شد و بیان داشت: ما در دهه 60 میلادی شاهد بحران اجتماعی و اخلاقی بسیار متزلزل در اروپا بودیم به طوری که آنها با گرایش به شیوه‌ها و افکار مختلف سعی کردند از بحران نبود معنویت و اخلاق نجات پیدا کنند اما هرگز نتوانستند به جامعه آرمانی و حقیقی که خواسته بشریت بود دست یابند.

صحرانورد شکل‌گیری 2 هزار و 500 گونه عرفان نوظهور و کذایی را از جمله پیامدهای این خلأ اخلاقی و معنوی اعلام کرد و افزود:‌ اگر امروز نظام غرب با گرایش به عرفان‌های کاذب سعی می‌کند آرامش را به جامعه تزریق کند به دلیل انفجار بداخلاقی‌ها و روابط ناسالم است که مجبور شدند امروز با شیوه‌های مختلف جامعه را از التهاب کاذب نجات دهند.

وی با اشاره به دوگانگی رفتار غرب در مبنا قرار دادن آزادی تصریح کرد: اگر امروز در ترکیه و آذربایجان شاهد مقابله و ستیز با زنان و دختران محجبه هستیم نشانگر این اصل است که آنها نمی‌توانند به رغم اصالت ارزشی و دینی گرایش به معنویت را بپذیرند و دغدغه و نگرانی حقیقی آنها از گرایش زنان به سوی حفظ حجاب و عفاف است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاد دانشگاه‌های اردبیل در پایان سخنان خود در بیان علل استقبال نکردن زنان ایرانی در طرح کشف حجاب نیز اذعان داشت:‌ در این زمینه در کنار فطرت پاک و بیداری حقیقی ما شاهد ظهور و بروز اعتقادات قوی ارزشی و ایمانی در جامعه ایران هستیم که بر خلاف سایر جوامع که متاثر از نظام غرب و شرق خواستند پیرو آنها باشند در ایران حفظ استقلال در این موضوع حرف اول و آخر را می‌زند.

انتهای پیام/62001/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول