اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گلپایگان:

فروپاشی نظام خانواده‌ از نتایج بدحجابی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گلپایگان گفت: فروپاشی نظام خانواده و رشد بزهکاری و طلاق از پیامدهای بدحجابی در جامعه است.

فروپاشی نظام خانواده‌ از نتایج بدحجابی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی در نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار کرد: 17 دی‌ماه سالروز کشف حجاب در ایران است که این هدف به وسیله استکبار جهانی توسط دست نشانده آن‌ها (رضا خان) در ایران دنبال می‌شد، اما به علت اینکه در ایران زمینه‌های دینی و مذهبی وجود داشت، به هدفش دست پیدا نکرد.

وی گفت: استکبار جهانی برای بی‌حجابی و بدحجابی در ایران سرمایه‌گذاری‌های فراوانی انجام داده است، اما اگر این منکرات در جامعه عادی جلوه کند و متدینان از کنار آن بی تفاوت عبور کنند، آسیب‌های جدی به جامعه وارد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان گلپایگان به آثار مخرب و تلخ بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: رویگردانی از قانون الهی، فروپاشی نظام خانواده و رشد بزهکاری و طلاق، افزایش کودکان خیابانی و نامشروع، افزایش ناراحتی‌های روحی و جنایات از جمله مشکلاتی است که با رشد پدیده بدحجابی در جامعه اتفاق می‌افتد.

اسماعیلی یادآور کرد: بهره‌برداری از زنان برای ابزار سیاسی - اجتماعی و اقتصادی، فساد اخلاقی و بی‌بندوباری، رکود فعالیت‌های اجتماعی، صرف هزینه‌های غیرضروری و اسراف، عذاب الهی از پیامدهای بی‌حجابی و بدحجابی در سطح جامعه است.

وی همچنین خواستار نصب گیرنده‌های دیجیتال در شهرستان گلپایگان شد و تأکید کرد: به علت اینکه تصویر گیرنده‌های تلویزیونی به صورت مطلوب در شهرستان دریافت نمی‌شود، برخی از خانواده‌ها ناخواسته به سمت ماهواره‌ می‌روند و غافل از این هستند که این ابزار درجات فکر و اندیشه رضاخانی است.

*حق و حقوق موقوفات نباید ضایع شود

خطیب جمعه گلپایگان در ادامه به هفته وقف اشاره کرد و گفت: وقف یک حرکت ماندگار و خیرات جاری است که اگر حق موقوفات ادا نشود، زندگی از راه صحیح خارج می‌شود و اداره اوقاف باید نظارت کاملی بر موقوفات شهرستان داشته باشد و اجازه ندهد حق و حقوق موقوفات ضایع شود.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش به معارفه فرماندار گلپایگان اشاره کرد و ضمن تقدیر از زحمات فرماندار پیشین افزود: فرماندار سابق شهرستان به مقام بازنشستگی نائل شد و آقای حسین میرزایی به سمت فرماندار جدید گلپایگان منصوب شدند و امیدواریم فرماندار جدید با همکاری متقابل با مردم و مسئولان در راستای رشد و اعتلای شهرستان بکوشد.

وی تاکید کرد: پست‌ها و مسئولیت‌ها امانتی است که در اختیار ما قرار می‌گیرند و باید سعی کنیم تا زمانی که در این جایگاه قرار داریم، از هیچ تلاشی برای خدمت به مردم فروگذار نباشیم و اگر معاد می‌خواهیم باید برای معاش مردم تلاش کنیم.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه بحران‌های اقتصادی سبب شده که دست مسئولان بسته باشد، تصریح کرد: باید خواسته‌ها و توقعات را تعدیل کنیم و در جهت انجام صحیح خدمتگزاری گام برداریم.

*از مهاجرت‌های بی رویه جلوگیری شود

نماینده ولی فقیه با تاکید بر اینکه آمار جمعیت شهرستان در حال کاهش است، اظهار کرد: باید از رشد مهاجرت، ناامیدی در شهرستان کاسته شود و به جای آن اشتغال و امید و نشاط به جامعه بازگردد.

اسماعیلی بیان کرد: برخی از کارخانه‌های صنعتی با مشکل مواجه هستند، در حالی که اگر بررسی کنیم می‌بینیم که این مشکل با سنگ‌اندازی و تنگ‌نظری مسئولی به وجود آمده است.

وی با تاکید بر اینکه باید دیدگاه‌ها باید تغییر کند و همه در راستای رشد و آبادانی گلپایگان بکوشیم، تصریح کرد: استعدادهای بالقوه‌ای در شهرستان وجود دارد که باید این استعداد بالفعل درآید و مسئولان برای ایجاد اشتغال مردم بیشتر تلاش کند و سعی کنند گره‌ای از مشکلات آنان باز کنند.

انتهای پیام/63014/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول