اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سمنان:

حجاب نمادی‏ترین مصداق اسلامیت است / کشف حجاب توطئه انگلیسی‏ها بود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان با بیان اینکه حجاب نمادی‏ترین مصداق اسلامیت است، گفت: کشف حجاب توطئه انگلیس‏ها بود.

حجاب نمادی‏ترین مصداق اسلامیت است / کشف حجاب توطئه انگلیسی‏ها بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان حجت‏الاسلام یدالله تقوی‏نیا صبح امروز در سومین جلسه عقیدتی مدیران شهرستان سمنان که به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان در امامزاده علی بن جعفر(ع) سمنان برگزار شد، با اشاره به 17 دی، سالروز کشف حجاب توسط رضاخان خائن، اظهار داشت: از پلیدترین ترفندهای دشمنان اسلام، توطئه کشف حجاب زنان بود که در تاریخ معاصر کشور ما، به شکل رسمی و قانونی اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: انگلستان، پدر پیر استعمار که در آن دوران از بزرگ‏ترین ابرقدرت‏ها و از دشمنان سرسخت اسلام به شمار می‏رفت، با طرح کودتای سوم اسفند 1299 و روی کار آوردن « رضا خان میر پنج» درصدد به اجرا درآوردن طرح «اسلام‏زدایی» و جایگزینی ارزش‏های غربی در جامعه بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان اضافه کرد: سرانجام در دی ماه 1314 رضاخان به همراه همسر و دختران بی‏حجاب خود، برای نخستین بار در دانش‏سرای مامایی شرکت و رسماً فرمان ممنوعیت حجاب را برای زنان اعلام کرد.

تقوی‏نیا افزود: حجاب نمادی‏ترین مصداق اسلامیت و عقیده‏مندی مردم مسلمان و متعهد به آیین جاودان الهی حضرت محمد(ص) است و نقش بزرگی در تکامل جامعه و رسیدن امت اسلامی به هدف آفرینش، پاکی، عفت، اصالت و هویت فرهنگی ایفا می‏کند.

وی گفت: یکی از ظرایف فرهنگ اسلامی که موجب استحکام و گرمی خانواده و مانع رشد فساد و تباهی جامعه می‏شود و جریان زندگی بشر را در مسیر اصلی خود قرار

می‏دهد، حفظ پوشش اسلامی و رعایت عفاف، وقار و متانت مرد و زن برابر خود و جامعه بوده و جامعه را از منجلاب رابطه‏های ناپاک و غیرسالم نجات می‏دهد.

انتهای پیام/2249/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول