اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تاکستان:

کشف حجاب پلید‌ترین توطئه‌ دشمنان در تاریخ معاصر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تاکستان گفت: کشف حجاب پلید‌ترین توطئه‌ دشمنان در تاریخ معاصر است.

کشف حجاب پلید‌ترین توطئه‌ دشمنان در تاریخ معاصر است

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان استان قزوین، حجت‌الاسلام عیسی محقق در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر تاکستان با اشاره به رحلت آیت‌الله مجتهد تهرانی اظهار داشت: سیره و منش این عالم ربانی دعوت به سوی خداوند و مکتب اهل بیت علیهم‌السلام بود و ذره‌ای جاه‌طلبی و خودبینی که عامل تمامی فتنه‌های اجتماعی است در  وجود وی نداشت.

وی پیرامون سوابق شاگردی مرحوم آیت‌الله آقامجتبی تهرانی در محضر امام خمینی و نیز همراهی مرحوم با جریان اسلامی قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی افزود: مرحوم آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی از علمای ربانی و معلمان اخلاقی بود که آغوش مجالس او به روی تمام مشتاقان معارف اسلامی باز بود و با تربیت شاگردان، در خط انقلاب و ولایت رسالت دینی خویش را ایفا و سبب تعالی انقلاب اسلامی شد.

محقق با اشاره به هفدهم دی‌ماه سال 1314 تصریح کرد: این روز یادآور خاطره تلخ کشف حجاب اجباری رضاخانی یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر است که سبب ایجاد توطئه کشف حجاب شد.

امام جمعه موقت شهر تاکستان پیرامون نحوه و سیاست طرح‌های دین‌ستیزی توسط پهلوی تصریح کرد: رضاخان پهلوی که با طرح کودتای سوم اسفند 1299 و با حمایت و هدایت انگلیسی‌ها بر سر کار آمد درصدد اجرای برنامه اسلام‌زدایی و جایگزینی ارزش‌های لیبرالیستی در جامعه بود و از مهم‌ترین جلوه‌های طرح‌های دین‌‌ستیزی نیز پدیده کشف حجاب در سراسر ایران بود.

وی بیان کرد: تلاش‌های رضاخان پهلوی در دوره‌ای موجب شد تا عده‌ قابل‌ توجه از بانوان به‌ویژه زنان درباری و دولتمردان سیاسی غرب‌زده به صورت بی حجاب یا بدحجاب در مجامع و معابر عمومی ظاهر شوند.

وی ادامه داد: با مطرح شدن کشف حجاب و از سر برداشتن چادر که نشانه عفاف و پاکی و وسیله صیانت و پاسداری از ناموس و شرف زن مسلمان محسوب می‌شد، مخالفت مردم متدین در سراسر ایران آغاز شد که البته مخالفت‌ها و مبارزات مردم مسلمان با دستگیری روحانیون و کشتار مردم سرکوب شد و به این ترتیب زمینه‌های مناسب بر مطرح کردن علنی و گسترده منع حجاب توسط ملت آماده شد.

محقق در خاتمه با قدردانی از تجمع شیعیان عاشق و ارادتمند به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در روز اربعین حسینی ابراز داشت: حضور در مراسم اربعین امسال رکوردی تازه را در تاریخ حماسی ملت به ثبت رساند و سبب دوام ارزش‌های اسلامی شد.

انتهای پیام/77005/ر30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول