اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد امام جمعه مهربان از بدحجابی در ادارات دولتی

20 دستگاه در موضوع مقابله با بدحجابی در کشور مسئولیت دارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهربان با اشاره به اینکه در برخی ادارات مسئله بدحجابی مشاهده می‌شود، گفت: نباید در ادارات دولتی بدحجابی باشد و نباید برخی، از کانال جمهوری اسلامی ایران ارزش‌ها را زیرسئوال ببرند.

20 دستگاه در موضوع مقابله با بدحجابی در کشور مسئولیت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان،  حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر که در مصلای نماز جمعه مسجد جامع مهربان برگزار شد، ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با تسلیت اربعین حسینی، به 17 دی 1314 و واقعه کشف حجاب آن توسط رضاخان اشاره و اظهارکرد: واقعه کشف حجاب یکی از توطئه‌های استعماری دشمنان از قبیل آمریکا و انگلیس بود که به دست نشانده خود، رضاخان در ایران دیکته کردند و به طبع سیاست‌های آتاتورک که در ترکیه در رابطه با کشف حجاب انجام داد رضاخان نیز از آتاتورک الگوبرداری کرد و کشف و یا حذف حجاب از زنان ایرانی در دستور کار قرار گرفت.

خطیب جمعه مهربان افزود: توطئه استعماری کشف و به عبارت دیگر حذف حجاب از زنان ایرانی مقدمه‌ای برای ورود فرهنگ غرب به کشورمان بود که با مقاومت مردم روبه‌رو شد و دشمنان به قصد پلید خود نرسیدند که نشان از آگاهی مردم در آن زمان بود.

جلیلی توسعه روزافزون فرهنگ غربی و کنار گذاشتن فرهنگ اسلامی را از جمله راه‌های شناخت مادر مرض‌ها عنوان کرد و افزود: اثرات سوئی که انتقال فرهنگ غربی دارد شاید در همان زمان نمود نداشته باشد ولی باید توجه داشت که اثرات شوم توسعه فرهنگ غربی و کنار گذاشتن فرهنگ اسلامی احتمالاً  بعد از 30 تا 40 سال در جامعه نمود پیدا خواهد کرد.

خطیب جمعه مهربان افزود: در سال 1314 مردم در مقابل کشف یا حذف حجاب مقاومت کردند ولی دشمنان از توطئه دست برنداشتند و برنامه‌ریزی طولانی مدت کردند و نتیجه گرفتند و بعد از مدتی عده‌ای از افراد به راحتی خودشان حجاب را کنار گذاشتند که جای تاسف است و  متاسفانه باید اذعان کرد که اگر کشف حجاب در سال 1314 با مقاومت مردم روبه‌رو شد ولی امروز در برخی موارد و محافل  بدحجابی تبدیل به ارزش شده است که یک آفت و سم برای جامعه اسلامی است.

20 دستگاه در موضوع مقابله با بدحجابی در کشور مسئولیت دارند

امام جمعه مهربان افزود: بیش از 20 دستگاه در موضوع مقابله با بدحجابی در کشور ما مسئولیت دارند که این نهادها باید در این خصوص بیشتر تلاش و کوشش کنند و دقت لازم را داشته باشند. 

جلیلی با اشاره به این که در برخی  ادارات مسئله بدحجابی مشاهده می‌شود، گفت: نباید در ادارات دولتی که تحت نظارت و کنترل دولت است بدحجابی مشاهده شود و نباید برخی، از کانال جمهوری اسلامی ایران ارزش‌ها را زیر سئوال ببرد.

حجاب بازیگران نگران کننده است

خطیب جمعه مهربان به وضعیت حجاب برخی بازیگران خانم در سینما و سریال‌ها اشاره کرد و افزود: وقتی وضعیت آن‌ها در خارج از سینما مشاهده می‌شود مردم دچار تناقض می‌شوند، چرا که برخی از بازیگران خانم با وضعیت و پوشش مناسب حجاب خود در فیلم‌ها و  سریال‌ها در جامعه محبوبیت پیدا می‌کنند ولی وضعیت حجاب آن‌ها در جامعه با آنچه که در فیلم و سریال دیده شده است بسیار متفاوت است و وضعیت اسفناکی دارد که باعث می‌شود مردم دچار تناقض شوند و این‌ها آفت‌هایی است که جامعه اسلامی را تهدید می‌کند و فرهنگ غربی را خواسته یا ناخواسته به جامعه منتقل می‌کنیم.

امام جمعه مهربان افزود: مشاهده می‌شود که در برخی فیلم‌ها خانم‌هایی که بدبخت هستند و یا مشکلاتی دارند محجبه نشان داده می‌شوند و برعکس افرادی که حجاب مناسبی ندارند افراد متمول نشان داده می‌شوند و این کارها انتقال فرهنگ غربی به طور خواسته یا ناخواسته است.

دستگاه‌های مسئول با بدحجابی مبارزه کنند

جلیلی ادامه داد: متاسفانه در برخی فیلم‌ها و سریال‌ها افرادی که سالخورده هستند به عنوان افراد نماز خوان نشان داده می‌شوند و گویی این که باید سن آدم بگذرد بعد باید نماز بخواند که این کار نیز انتقال فرهنگ غربی بطور خواسته یا ناخواسته است.

خطیب جمعه مهربان اظهار امیدواری کرد، همه دستگاه‌های مسئول در امر مبارزه با بدحجابی دست در دست هم داده و برای ریشه‌کنی این معضل اساسی تلاش و کوشش کنند.

امام جمعه مهربان در ادامه خطبه دوم با گرامیداشت 19 دی سالروز قیام خونین مردم قم در سال 1356 که در اعتراض به مقاله ساواک بر علیه امام خمینی (ره) اتفاق افتاد، گفت: در این مقاله که با امضای مستعار احمد رشیدی مطلق در روزنامه اطلاعات به چاپ رسید، به طور صریح، بی‌حجابی فضلیت و حجاب، کهنه پرستی و ارتجاع معرفی و به ساحت مقدس امام خمینی اهانت و قیام 15 خرداد 1342، توطئه استعمار سرخ و سیاه معرفی شده بود. با انتشار این مطالب اهانت آمیز، اولین واکنش ها در شهر قم آغاز شد.

جلیلی افزود: مدرسین حوزه علمیه قم دروس حوزه را در روز 18 دی تعطیل اعلام کردند و در این روز، طلاب با تشکیل اجتماع بزرگی تظاهرات خود را به سوی منازل مراجع آغاز کردند و تعدادی از علما و مراجع قم در سخنرانی‌های خود، به حمایت از امام و محکومیت اهانت به ساحت ایشان پرداختند و بازاریان قم با مشاهده حرکت حوزه علمیه، تصمیم به تعطیلی مغازه‌های خود در 19 دی گرفتند.

خطیب جمعه مهربان تصریح کرد: روز نوزدهم دی ماه ساواک و شهربانی به کمک نیروهای کمکی از تهران وارد شده و در حوالی مدارس علمیه متمرکز شدند. اقشار مختلف مردم با راهپیمایی به سوی منازل بزرگان حوزه، رفته رفته خروشان‌تر می‌شدند. نیروهای رژیم با مشاهده حرکت عظیم مردم تصمیم به حمله گرفتند و تیراندازی آغاز شد و در این روز عده زیادی از طلاب و مردم قم به شهادت رسیده و یا مجروح شدند.

امام جمعه مهربان به نتایج و پیامدهای قیام نوزدهم دی اشاره کرد و افزود:  اثبات توخالی بودن شعار فضای باز سیاسی از نتایج و پیامدهای قیام نوزدهم دی بود، ضمن آنکه ثابت شد که شاه از حرکت مذهبی ـ سیاسی به رهبری روحانیت و در راس آن‌ها، حضرت امام، بیش از هر حرکت سیاسی دیگر وحشت دارد و در نتیجه نهضت در مسیر صحیح خود قرار گرفت؛ به نحوی که ترفندهای بعدی رژیم نیز بی ثمر افتاد.

جلیلی افزود: به دنبال قیام 19 دی متحجرین و مروجان جدایی دین از سیاست منزوی شدند و این قیام را باید نقطه عطفی در تاریخ نهضت اسلامی دانست چرا که پس از آن امواج انقلاب اسلامی شدت گرفت و با چهلم‌های پی در پی مردم نقاط مختلف ایران دامنه انقلاب فراگیر شد و در نهایت به سرنگونی رژیم پهلوی انجامید.

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید احمدی روشن از شهدای هسته‌ای که به دست منافقین کوردل در 21 دی ماه 1390 به درجه رفیع شهادت نائل آمد، تصریح کرد: شهادت شهید احمدی روشن نشانه انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل‌های دوم و سوم انقلاب است.

امام جمعه مهربان تاکید کرد: دشمنان بدانند که از قطره خون شهداء یک دانشمند دیگر پرورش یافته و تربیت می‌شود.

جلیلی با اشاره به تشکیل ستاد شهدای علم و فناوری آن را یک کار ارزنده  و ارزشی عنوان کرد و افزود: ما نمازگزاران مهربان از تشکیل این ستاد که اقدامی شایسته و بجا است حمایت می‌کنیم.

خطیب جمعه مهربان با تسلیت ارتحال فقیه و عالم جلیل القدر حضرت آیت‌الله العظمی آقای حاج شیخ مجتبی تهرانی گفت:  حضرت آیت‌الله العظمی آقای حاج شیخ مجتبی تهرانی از اساتید مبرز اخلاق حوزه‌های علمیه و از مبارزان پیشگام در نهضت بیداری اسلامی بوده و ارتحال ایشان ضایعه‌ای عظیم و جبران ناپذیر بر پیکره امت اسلامی، حوزه‌های علمیه و مردمی که از برکات وجودی معنوی ایشان بهره می‌جستند، است.

انتهای پیام/60008/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول