اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

حجاب جزء جدا نشدنی فرهنگ ایران اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: حجاب جزء جدا نشدنی فرهنگ ایران اسلامی است و زنان و دختران ایرانی از جهادگران این عرصه هستند.

حجاب جزء جدا نشدنی فرهنگ ایران اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی این شهر برگزار شد با سفارش مومنان به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا بزرگ‌ترین سرمایه و ثروتی است که می‌توان در این دنیا اندوخت، چرا که قادر است انسان را به رستگاری رسانده و نجات دهد.

وی با گرامیداشت هفته وقف، از وقف به عنوان حبس مال در راستای خیر و نیکوکاری یاد کرد و گفت: وقف یکی از توشه‌های ماندگار مهم و ابدی است که می‌تواند هم دنیا و هم آخرت یک انسان مومن را آباد کند، بنابراین نباید نسبت به این نهاد دینی مهم کم توجهی صورت گیرد.

امام جمعه شهرکرد ترویج فرهنگ کمک به نیازمندان و محرومان جامعه، انجام امور عام‌المنفعه و امثال آن را از جمله میدان‌ها برای انجام سنت‌های حسنه وقف نام برد و گفت: انسان رفتنی است اما آنچه که وقف کرده می‌ماند و اجر آن برای انسان محفوظ است.

این مسئول به 19 دی سالروز قیام مردم قم علیه رژیم ستم شاهی پهلوی اشاره کرد و افزود: در پی درج مقاله‌ای ننگین توسط رژیم پهلوی در یک روزنامه و توهین به ساحت مرجعیت و امام خمینی(ره) مردم متدین و بصیر قم به خروش آمده و شهدایی را در این روز به انقلاب اسلامی تقدیم کردند.

نکونام ادامه داد: انقلاب و نظامی که همینک به دست ما رسیده نتیجه همین خون‌هاست که باید پاسدار آن‌ها بود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به سالروز کشف حجاب رضاخانی اشاره کرد و گفت: آن‌ها با اجرای این برنامه ننگین به جان دین افتادند تا ریشه‌های دین را در این مملکت بزنند، اما با اراده و خواست خداوند تمسک مردم به دین بیشتر هم شد و چه بسیار زنان و دخترانی که روزها و سال‌ها در خانه ماندند تا از گوهر ارزشمند عفت خویش مراقبت و پاسداری کنند.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: این یعنی نهادینه نمودن دین در جان و دل مردم ایران است که نعمتی ارزشمند برای این ملت به شمار می‌رود.

وی افزود: امروز نیز با وجود همه تلاش‌های دشمن برای تخریب ارزش‌های دینی از جمله حجاب، دختران و زنان پاکدامن ما بر حجابشان تاکید داشته که این‌ها بدون تردید از جهادگران این عرصه به شمار می‌روند و اجر بزرگی نزد خداوند دارند.

این مسئول به 21 دی‌ماه سالروز شهادت احمدی روشن از شهدای هسته‌ای ایران اشاره کرد و بیان داشت: یاد آنانی که تلاش کردند تا با مجاهدت در عرصه علم و دانش به این کشور آبرو ببخشند برای همیشه زنده و جاوید است.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: او رفت اما صدها و هزاران احمدی روشن راه او را در این عرصه ادامه خواهند داد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین بر ضرورت برگزاری با شکوه مراسم‌های دهه آخر ماه صفر تاکید کرد و متذکر شد: تلاش کنیم تا با شرکت در برنامه‌های این دهه از درس‌های دانشگاه حسینی بهره‌ی کافی ببریم.

وی از دانشکده استقامت و شجاعت در دفاع از حق به عنوان یکی از دانشکده‌های دانشگاه حسینی نام برد و اذعان داشت: در سراسر حماسه کربلا استقامت و شجاعت موج می‌زند و سر سوزنی ضعف در این مجموعه دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/68002/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول