اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

حجاب محوری‌ترین ارزش دینی در جامعه اسلامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی حجاب را مهم‌ترین و محوری‌ترین ارزش دینی و سنتی در جامعه اسلامی عنوان کرد.

حجاب محوری‌ترین ارزش دینی در جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، علی داننده با اشاره به پیشینه دینی و سنتی زنان ایران اسلامی در حفظ و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: اگر چه در برهه‌ای از تاریخ، طرح استعماری حذف حجاب توسط دست نشانده استکبار جهانی در این کشور اجرا شد‌ اما زنان مسلمان و بابصیرت ما در تمام دوران‌ها دریافته‌اند که مدنیت و همگامی با جهان وقتی معنا و مفهوم پیدا می‌کند که مردم ما را به راه اکتشافات، اختراعات و رهروی فرزانگان و دانشمندان بکشاند و بی‌حجابی و تقلید کورکورانه از مدهای جهان غرب چیزی جز خسران برای آنان نخواهد داشت.

وی افزود: حجاب در واقع شعار زنان مسلمان است که در اعمال آنان نیز نمود می‌یابد و با تاملی در وقایع جهان امروز می‌توان دریافت که دامنه این ارزش انسانی و اسلامی از مرزهای ایران فراتر رفته است و هر روز جمع کثیری از زنان باغیرت و آزاداندیش به جمع طالبان و حافظان حجاب می‌پیوندند.

داننده با تاکید بر اینکه حجاب باید دغدغه‌ اصلی مردان و زنان و مهم‌ترین مسئله مطرح در خانواده‌ها باشد، گفت: نهادینه شدن این فرهنگ متعالی نیازمند توجه بیش از پیش خانواده‌ها و تربیت از دوران کودکی است.

وی با اشاره به فعالیت‌های این اداره کل در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، برپایی کارگاه آموزشی حجاب و عفاف برای کارکنان، ارائه مشاوره‌های اخلاقی، خانوادگی و دینی با محوریت عفاف و حجاب، طراحی و تولید آثار علمی و فرهنگی در قالب حمایت از تولید فیلم یا انیمیشن، ‌تالیف کتاب با موضوع حجاب، انجام پژوهش در این خصوص، برگزاری نمایشگاه با موضوع عفاف و حجاب و برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت حجاب را از اهم برنامه‌های آتی این اداره کل در حوزه ترویج عفاف و حجاب عنوان کرد.

انتهای پیام/60001‌/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول