اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری مشگین‌شهر خبر داد

اختصاص 2 میلیارد تومان برای بزرگراه اردبیل ـ مشگین‌شهر / 70 درصد روستاها آب شرب دارند

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری شهرستان مشگین‌شهر از اختصاص 2 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه بزرگراه اردبیل ـ مشگین‌شهر و چهار خطه شدن این مسیر خبر داد.

اختصاص 2 میلیارد تومان برای بزرگراه اردبیل ـ مشگین‌شهر / 70 درصد روستاها آب شرب دارند

سید حمید عباداللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با اشاره به حادثه‌خیز بودن محور اردبیل ـ مشگین‌شهر و اهر ـ مشگین‌شهر اظهار داشت: با توجه به اینکه تردد گسترده‌ای از این محورها به ویژه گذر از نقاط مختلف به ویژه شمال استان از محور مواصلاتی اردبیل ـ مشگین‌شهر صورت می‌گیرد و شاهد تمرکز روستاها در این مسیر ترددی هستیم به همین دلیل بیشترین تصادفات در محور مشگین‌شهر ـ اردبیل رخ می‌دهد که ضرورت دارد هر چه سریع‌تر چهارخطه کردن این مسیر تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: محور اهر ـ مشگین‌شهر نیز از همین خصوصیات و ویژگی‌ها برخوردار است و با وعده‌ای که وزیر راه و شهرسازی در سفرهای اخیر به منطقه داشتند امیدواریم هر چه سریع‌تر با تخصیص اعتبار و تامین منابع وعده‌ داده شده بتوانیم در سه ماه اول سال آینده این پروژه‌های راهسازی را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان مشگین‌شهر از تامین 2 میلیارد تومان اعتبار با دستور ویژه علی نیکزاد به عنوان وزیر راه و شهرسازی برای شتاب گرفتن این پروژه خبر داد و یادآور شد: البته در این مسیر نبود پاسگاه پلیس راه نیز مشکلاتی را به وجود آورده است که انتظار می‌رود با استقرار پلیس راه بخشی از تصادفات و تلفات رانندگی به حداقل برسد.

عباداللهی علت کندی اجرای چهار خطه کردن محور اردبیل ـ مشگین‌شهر را نامساعد بودن شرایط جوی اعلام کرد و گفت: البته این چهار خطه کردن از طرف مشگین‌شهر به سمت اردبیل آغاز شده و 15 کیلومتر از این مسیر تاکنون عملیاتی شده است که با تزریق اعتبار جدید به صورت ضربتی اجرای آن ادامه خواهد داشت.

این مسئول عنوان کرد: البته در اجرای این پروژه برخی مشکلات را در تملک اراضی و ساخت ابنیه‌های مهم و تاثیر‌گذار شاهد بودیم که با تلاش‌ها و کوشش‌های انجام شده به نظر می‌رسد این مشکلات برطرف شده باشد.

تکمیل سد احمد‌بیگلو 500 هکتار اراضی منطقه را آبیاری می‌کند

سرپرست فرمانداری شهرستان مشگین‌شهر در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تکمیل سد احمد‌بیگلو اشاره کرد و بیان داشت:‌ سعی کردیم در ماه‌های اخیر مشکل پرداختی حقوق پرسنل احداث این پروژه را برطرف کنیم تا سد احمد‌بیگلو به همراه سد سبلان که از پروژه‌های مهر ماندگار محسوب می‌شوند تا خرداد ماه سال آینده تکمیل شوند.

عباداللهی افزود:‌ با بهره‌برداری از شبکه این سد 500 هکتار از اراضی منطقه و همچنین باغات اطراف این سد آبیاری مدرن خواهد شد که در این طرح توسعه هدف ما افزایش تولید محصول زراعی و باغی است.

وی در خصوص مشکل آب شرب منطقه انار در مشگین‌شهر نیز تصریح کرد: در فصول خشکسالی در برخی از روستاها با مشکل کم‌آبی روبه‌رو هستیم که سعی کردیم با لوله‌کشی‌های انجام شده بخش عمده‌ای از مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کنیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان مشگین‌شهر ادامه داد: بیش از 70 درصد روستاهای شهرستان مشگین‌شهر از آب شرب سالم و لوله‌کشی بهره‌مند هستند و با بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی روستایی سبلان اهالی 80 روستا در مشگین شرقی، مرادلو و ارشق از ‌آب سالم و مطمئن بهره‌مند می‌شوند.

عباداللهی به تجهیز مدرسه فرد هادیان در مشگین‌شهر به عنوان یک آموزشگاه خیریه اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های انجام شده در دو روز گذشته سعی کردیم این مدرسه را با امکانات جدید تجهیز و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

وی در خصوص سد بیگ‌باغلو و تاخیر در اجرای این پروژه نیز تاکید کرد: قرار بود این سد به گونه‌ای طراحی و اجرا شود تا در فصول سیلابی به ویژه سیلاب‌های منطقه ارشق بتوان در پشت آن آب‌های جمع‌آوری شده را مورد بهره‌برداری قرار داد اما از بد حادثه در سال‌های اخیر سیلابی در این منطقه رخ نداده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان مشگین‌شهر افزود: برای بیرون آوردن این پروژه از بلاتکلیفی سعی کردیم منابع آبی اطراف این پروژه را شناسایی کنیم تا سد بیگ‌باغلو بتواند منبع ارزشمندی در توسعه بخش کشاورزی به شمار آید.

عباداللهی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل از برنامه‌ریزی‌های گسترده برای توسعه گردشگری مشگین‌شهر خبر داد و اذعان داشت: ما باید از ظرفیت مناظر طبیعی، آب‌گرم‌ها و موقعیت جغرافیایی این منطقه استفاده بهینه‌ای داشته باشیم تا مشگین‌شهر همچنان در مسیر توسعه قرار گیرد.

انتهای پیام/62003/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول