اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سیستان در مجلس خبر داد

اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه راه‌های سیستان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: 10 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه راه‌های شهرستان‌های شمال استان اختصاص می‌یابد.

اختصاص 10 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه راه‌های سیستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زهک، سید باقر حسینی در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان زهک اظهار داشت: با توجه به محدودیت اعتبارات عمرانی، طرح‌های عمرانی شمال استان اولویت‌بندی شده‌اند و برای برخی از آنها اعتبار تخصیص یافته است.

وی افزود: 2 پل بسیار اثرگذار در حوزه زهک وجود دارد که پل کهک در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد و پل دوم بر روی رودخانه سیستان در شهر زهک که با 80 درصد پیشرفت فیزیکی مدتی است که تعطیل است که با هماهنگی‌های صورت گرفته برای این طرح نیز اعتبار تخصیص یافته است.

وی همچنین از تخصیص اعتبار 30 میلیون تومانی به شهرداری‌های سیستان خبر داد و گفت: برخی پروژه‌ها که اولویت بندی شده‌اند به زودی به اتمام خواهد رسید و در همین راستا مبلغ 560 میلیون تومان به تمامی شهرداری‌های استان اختصاص یافته است.

نماینده مردم سیستان در ادامه سفر خود به شهرستان زهک از روند اجرایی احداث بازارچه مرزی چوتو در این شهرستان هم بازدید کرد و گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به صورت جدی پیگیر احداث و توسعه بازارچه‌های مرزی در حوزه سیستان است که بازارچه چوتو یکی از این بازارچه‌هاست که به زودی کار مبادلات کالا در این بازارچه آغاز می‌شود.

فرماندار زهک هم در این بازدید گفت: بازارچه مرزی چوتو به وسعت 6 هکتار از 2 ماه قبل عملیات ساخت آن آغاز شده و تا پایان سال شروع بکار می‌کند.

حبیب پیری در ادامه خواستار تامین اعتبار برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام این شهرستان شد و افزود: شهر زهک هم دارای بافت قدیمی است وباید بافت شهری جدیدی برای کنترل ترافیک شهری احداث شود.

پیری بیان داشت: توسعه دانشگاه‌ها، ایجاد حلقه سبز، اجرای طرح انتقال آب با لوله به مزارع و مناسب سازی فضای شهر زهک از مهم‌ترین نیازهای فعلی این شهرستان است که با برنامه‌ریزی صحیح به زودی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/75005/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول