اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

فرماندار همدان:

استفاده از بخاری نفتی چکه‌ای و قابل حمل در مدارس ممنوع است

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان با بیان اینکه استفاده از بخاری نفتی چکه‌ای و قابل حمل نفتی در تمام مدرسه‌ها ممنوع است، گفت: با توجه به اینکه حادثه خبر نمی‌کند باید نکات ایمنی در مدارس رعایت شود.

استفاده از بخاری نفتی چکه‌ای و قابل حمل در مدارس ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در حاشیه بازدید از 2 مدرسه از روستاهای بخش مرکزی همدان با بیان اینکه مدارس باید از بخاری‌های استاندارد کاربراتوری استفاده کنند، افزود: طبق اعلام اداره نوسازی مدارس، اگر بخاری کاربراتوری مدرسه‌ای دچار مشکل شده است، با اعلام به نوسازی اقدام به تعویض آن می‌شود تا مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه استفاده از بخاری‌های گازی نیز در مدارس ممنوع است، بیان داشت: با توجه به بحث‌های مهندسی این بخاری‌ها و خطراتی که بخاری‌های گازی به علت حرارت مستقیم دارند، امروز سیاست بر این است که سیستم حرارت مرکزی یا پکیج در مدارس باشد که خیران می‌توانند در این زمینه مشارکت کنند.

فرماندار همدان در ادامه خاطرنشان کرد: اعتباری که امسال برای سیستم گرمایشی استان لحاظ شده 1.5 میلیارد تومان است که اعلام شده 80 درصد تخصیص پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: در زمینه بهسازی و نوسازی سیستم گرمایشی مدارس، اگر خیری بتواند در راه‌اندازی پکیج یا شوفاژ در مدارس مشارکت کند، نوسازی مدارس آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.

قهرمانی‌مطلق با تأکید بر اینکه امروز استفاده از بخاری نفتی چکه‌ای و قابل حمل نفتی در تمام مدرسه‌ها ممنوع است، گفت: با توجه به اینکه حادثه خبر نمی‌کند باید نکات ایمنی رعایت شود که مدیران مدارس وظیفه دارند در صورت مشاهده عدم استاندارد بودن یا خرابی بخاری با اعلام به آموزش و پرورش و نوسازی نسبت به تعویض آن اقدام کنند.

*بخاری کاربراتوری مدارس در صورت خرابی قابل تعویض است

وی با بیان اینکه 3 هزار و 981 کلاس درس در سطح شهرستان همدان فعال است، افزود: از این میزان کلاس 62 درصد به شوفاژ، 31 درصد به بخاری گازی و 3.8 درصد مدارس بخاری نفتی کاربراتوری مجهز هستند که همین 3.8 درصد اگر کوچکترین مشکلی دارند، قابل تعویض است.

قهرمانی‌مطلق تصریح کرد: امسال 92 کلاس مجهز به سیستم گرمایشی استاندارد شده که 167 میلیون تومان برای این کلاس‌ها هزینه شده که امیدواریم در این زمینه بتوانیم گرمای مطلوب را داشته باشیم.

وی در پایان بیان داشت: اگر روستایی گازکشی شده و مدرسه فاقد بخاری گازی یا عدم گازکشی است علت این است که منتظریم با همکاری خیران مدرسه‌ساز یا تعریف اعتباری، سیستم حرارت مرکزی برای مدارس روستایی تعریف کنیم تا مشکلی برای بچه‌ها نباشد.

انتهای پیام/89003/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول