اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل مطرح کرد

استفاده از بخاری‌های چکه‌ای ممنوع

خبرگزاری فارس: مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل استفاده از بخاری‌های غیر استاندارد چکه‌ای را در مدارس استان اردبیل ممنوع اعلام کرد.

استفاده از بخاری‌های چکه‌ای ممنوع

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یاور وحدتی‌پور ظهر امروز در جلسه کارگروه آموزشی ایمنی تأسیسات حرارتی مدارس استان اردبیل اظهار داشت: در سه سال گذشته 2 هزار و 81 بخاری استاندارد کاربراتوردار در بین مدارس استان اردبیل توزیع شده و این روند همچنان با قوت ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تنها در سال جاری یک هزار و 600 بخاری استاندارد بین مدارس توزیع شده است، ادامه داد: در انبارهای ما نیز به میزان کافی بخاری استاندارد کاربراتوردار وجود دارد و مشکلی از این بابت نداریم.

این مسئول در خصوص نحوه توزیع بخاری‌های استاندارد در سطح مدارس خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر به حد کافی این بخاری‌های استاندارد را در اختیار داریم که در صورت نیاز آموزش و پرورش مناطق و نواحی می‌توانند بخاری مورد نیاز خود را درخواست کرده و دریافت کنند.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل با بیان اینکه با این اقدامات سعی خواهد شد از بروز مشکلات و حوادث احتمالی جلوگیری شود، تصریح کرد: دانش‌آموزان که سرمایه‌های این کشور هستند، می‌توانند با خیال آسوده و بدون خطر به موارد درسی خود توجه کرده و نگرانی از این بابت متوجه خانواده‌ها و دانش‌آموزان نخواهد شد.

وحدتی‌پور افزود: به هیچ وجه ممکن نباید در مدارس از بخاری‌های چکه‌ای نفتی استفاده شود که امید داریم با مدیریت و بررسی دقیق در هیچ مدرسه‌ای به ویژه مدارس شبانه‌روزی به دلیل بیتوته کردن دانش‌‌آموزان از این بخاری‌ها استفاده نشود.

وی بیان داشت: با همکاری شرکت گاز استان اردبیل 142 مدرسه از مدارس استان به سیستم تأسیسات حرارتی مجهز می‌شوند و بر اساس اولویت، این اداره‌کل لیست مدارس حائز شرایط در این زمینه را به مدیریت شرکت گاز استان اردبیل تحویل می‌دهد.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان اردبیل در پایان خواستار تشکیل اکیپ اتفاقات تأسیسات حرارتی به صورت متمرکز در چهار منطقه شد و گفت: در صورت لزوم در حداقل زمان ممکن خدمات لازم به مدارس داده می‌شود تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود.

* 142 مدرسه گازکشی می‌شود

در ادامه این جلسه، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز اظهار داشت: بخاری‌های استاندارد در بین مدارس استان اردبیل توزیع شده و با مدیریت و بررسی دقیق در هیچ مدرسه‌ای مخصوصاً مدارس شبانه‌روزی به دلیل بیتوته کردن دانش‌‌آموزان نباید از بخاری‌های چکه‌ای استفاده شود.

احمد محمودزاده بیان داشت: در کنار کارهایی که آموزش و پرورش با همکاری نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل انجام داده، نیاز به خرید بخاری‌های استاندارد، تعمیر سیستم حرارتی، خرید پکیج، توجیه همکاران در تابستان و برگزاری جلسات توجیهی مدیران و معاونان مدارس در نواحی و مناطق مورد انتظار است.

وی ابراز داشت: با همکاری شرکت گاز استان اردبیل 100 مدرسه روستایی و 42 مدرسه شهری در راستای مصوبه شورای آموزش و پرورش گاز‌کشی می‌شود که به ازای هر مدرسه 5 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

این مسئول به تشکیل کمیته‌ای متشکل از فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، آموزش و پرورش و نوسازی با هدف بررسی تأسیسات و سیستم‌های حرارتی کلیه مدارس استان اردبیل اشاره کرد و افزود: در این زمینه راهکارهای قانونی و اجرایی در نظر گرفته شده است.

در ادامه این جلسه کارشناسان نوسازی توضیحاتی را در خصوص موارد ایمنی لازم در استفاده بهینه از بخاری‌های استاندارد و پکیج و موتورخانه ارائه کردند.

انتهای پیام/62001/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول