اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان‌شرقی

بخاری نفتی 10 درصد کلاس‌های دانش‌آموزان را گرم می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: 10 درصد کلاس‌های استان با بخاری‌های نفتی و برقی گرم می‌شوند.

بخاری نفتی 10 درصد کلاس‌های دانش‌آموزان را گرم می‌کند

فیروز رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز و با بیان اینکه در حال حاضر 7 هزار و 266 مدرسه با 32 هزار و 374 کلاس درس درآذربایجان‌شرقی وجود دارد، افزود: با 657 هزار و 980 دانش‌آموز با تراکم متوسط 20.32 در مدارس استان مشغول تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر  69 درصد کلاس‌های درسی مدارس در استان از سیستم گرمایشی( سیستم مرکزی) برخوردار هستند.رضایی ادامه داد: در 21 درصد کلاس‌های مدارس استان آذربایجان‌شرقی نیز برای گرم کردن کلاس‌های درس از سیستم گرمایشی بخاری گازی استفاده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه گاز رسانی به مدارس مستلزم گاز رسانی به روستاها خاطرنشان کرد: 10 درصد کلاس‌های درس آذربایجان‌شرقی با بخاری نفتی  و برقی گرم می‌شوند.

هشت مدرسه با یک دانش‌آموز در آذربایجان شرقی

رضایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هشت مدرسه با یک دانش‌آموز، 25 مدرسه با دو دانش‌آموز و 19 مدرسه با سه دانش‌آموز در آذربایجان‌شرقی وجود دارد. 92.1 درصد جمعیت آذربایجان شرقی باسواد هستند.

رضایی ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش انسداد بی‌سوادی در سنین لازم‌التعلیم از طریق شناسایی و زیرپوشش قرار دادن هدفمند این جمعیت مخاطب است.

وی اضافه کرد: براساس سرشماری سال 85 میانگین باسوادی در سنین 10 تا 49 سال در کشور 91.7 درصد بوده که در این استان 90.5 درصد است و در سال 90 این میانگین به ترتیب به 92.45 و 92.1 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/60002/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول