اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد

استفاده 30 درصد مدارس اردبیل از بخاری‌های نفتی

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: 30 درصد مدارس به ویژه در مدارس روستایی اردبیل از بخاری‌های نفتی استفاده می‌کنند.

استفاده 30 درصد مدارس اردبیل از بخاری‌های نفتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: حادثه تاسف‌بار و ناگواری که در پیرانشهر رخ داد هشداری برای همه ما بود تا با مراقبت جدی مدیران واحدهای آموزشی در حفاظت از مواد سوختی و آتش‌زا بکوشیم تا ایمنی وسایل گرمایشی را بیشتر از گذشته مدنظر داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مدیران مدارس و مسئولان واحدهای آموزشی باید به لحاظ شرایط جوی نامساعد و شدت برودت هوا در اردبیل با مسئولیت‌پذیری فنی و اصولی ضمن مراقبت از مواد آتش‌زا در تامین، توزیع و استفاده صحیح از مواد سوختی مراقبت کنند.

فرماندار اردبیل یادآور شد: با این مراقبت‌ها در حقیقت سلامت دانش‌آموزان و امنیت روحی و روانی اولیا حفاظت و صیانت شده و ما با نهایت دقت و مراقبت‌های پیشگیرانه در مدارس اجازه بروز حوادث تلخ و تکراری نظیر پیرانشهر را نمی‌دهیم.

اکبری با بیان اینکه در حال حاضر استفاده از بخاری‌های نفتی آن هم غیر‌استاندارد به حداقل رسیده و بساط آن در مرکز استان برچیده شده است، گفت: اگر از بخاری‌های نفتی نیز استفاده می‌شود اغلب در مناطق روستایی و آن هم به شکل استاندارد و ایمن است.

این مسئول ابراز داشت: با بر‌آوردهای به عمل آمده در سال‌های گذشته با هدف تامین اعتبار در تبدیل سیستم گرمایشی به موتورخانه حرارتی مرکزی نیازمند اختصاص اعتبار سنگینی هستیم که به نظر می‌رسد در این زمینه حرکت‌ها به سمت اصلاح و بهبود شرایط پیش برود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای آموزش و پرورش اردبیل افزود:‌ باید در سال‌های تحصیلی آتی از هم‌اکنون نسبت به برطرف کردن نیازمندی‌های دغدغه‌آمیز در این زمینه با اولویت اقدامی به موقع صورت گیرد.

اکبری با تاکید بر استفاده مدارس از بخاری‌های دارای مهر استاندارد تصریح کرد: بر اساس قانون مقررات ملی ساختمان استفاده وسایل گرمایشی گاز‌سوز غیر‌استاندارد و خارج از ضوابط ممنوع بوده و به هیچ‌وجه در تاسیسات عمومی و خصوصی و به ویژه مدارس مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه استفاده مدارس از سیستم گرمایشی به دو شکل مجاز است، ادامه داد: دو نوع سیستم گرمایشی شامل حرارت مرکزی و بخاری نفتی کاربراتوری استاندارد برای مدارس مجاز تشخیص داده شده است.

رئیس شورای اداری مرکز استان بیان داشت:‌ مدارسی که در سال‌های گذشته به لحاظ محدودیت در ساخت و ساز‌ها فقط تک کلاسه و یا دو کلاسه احداث شده‌اند و به لحاظ عدم صرفه اقتصادی امکان تعبیه سیستم حرارت مرکزی در آنها میسر نیست در این زمینه از بخاری‌های نفتی استاندارد استفاده می‌شود.

اکبری عنوان کرد: در این مدارس نیز توصیه شده است مدیران و مسئولان مدارس از وسایل گرمایشی کم‌خطر و با مهر استاندارد استفاده کنند و در زمینه استفاده از این وسایل نیز نهایت دقت و جوانب احتیاط را مدنظر داشته باشند.

این مسئول گاز‌کشی داخل مدارس آموزشی را تلاشی مسئولانه و با مشارکت وزارت نفت اقدامی ستودنی از تصمیم دولت خدمتگزار در قانون بودجه سال جاری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل در پایان سخنان خود اذعان داشت: بر اساس بندی از قانون بودجه سال 91 وزارت نفت از طریق شرکت دولتی موظف شده علاوه بر دریافت نرخ گاز به ازای مصرف متر‌مکعب 50 ریال به عنوان عوارض از مشترکین دریافت کند و پس از واریز به خزانه‌داری عین وجوه دریافتی را برای گازرسانی به شهرها و روستاها با اولویت مناطق سردسیر همچنین گازرسانی به داخل مدارس دولتی مدنظر داشته باشد.

انتهای پیام/62005/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول