اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

تشکیل اکیپ بررسی بخاری‌های نفت‌سوز مدارس

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل تشکیل اکیپ بررسی وضعیت بخاری‌های نفتی مدارس را ضروری اعلام کرد و خواستار ضربتی عمل کردن این اکیپ در حل مشکلات احتمالی در مورد این موضوع شد.

تشکیل اکیپ بررسی بخاری‌های نفت‌سوز مدارس

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه شورای آموزش و پرورش که در محل استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: ما با پیشگیری و مراقبت‌های لازم نباید اجازه دهیم اتفاقی مشابه پیرانشهر رخ دهد چرا که چنین رخداد احتمالی در هر جایگاه و منصبی برای ما قابل قبول نیست.

وی افزود: با همراهی فرمانداران و معاونت عمرانی آموزش و پرورش و نوسازی این اکیپ ظرف 10 روز آینده باید کلیه مدارس روستایی و مناطق محروم که از بخاری‌های نفتی استفاده می‌کنند مورد بازدید و ارزیابی قرار دهند تا مشکلات احتمالی برطرف شود.

این مسئول ادامه داد: اگر این تیم اکیپ تشخیص دهند که بخاری‌های نفت‌سوز مدارس ایراد و اشکالی دارد با تامین منابع به هر شکل ممکن باید سعی کنیم این نواقص و مشکلات برطرف شود.

وی مجهز شدن مدارس استان به ویژه در مناطق روستایی به کپسول‌های خاموش‌کن را خواستار شد و از دستگاه‌های ذی‌ربط خواست در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند.

نیکزاد به زلزله شهرهای آذربایجان شرقی و وارد آمدن خسارات جانی و مالی اشاره کرد و ابراز داشت: بهسازی و مقاوم‌سازی مدارس روستایی باید در اولویت قرار گیرد چرا که کشورمان و استان اردبیل روی خط زلزله واقع شده است.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی و مقاوم‌سازی واحدها با شتاب انجام می‌شود، افزود: در سه ماه اخیر پرداختی بانک‌ها از 27 درصد به 50 درصد افزایش یافته و تا یک ماه آینده باید سهمیه 6 هزار و 500 واحدی نوسازی مساکن این استان به مرحله انعقاد قرارداد برسد.

استاندار اردبیل ادامه داد: سهمیه سال آینده ما نیز حدود 8 هزار واحد است که بانک‌ها موظف هستند با سفته زنجیره‌ای این تسهیلات را پرداخت کنند.

نیکزاد در ادامه با اشاره به کسب رتبه دوازدهمی استان در کنکور سراسری گفت: ما باید این جایگاه را که در سال‌های اخیر از 22 به 12 رسانده با تدبیر و تلاش مضاعف حفظ کرده و حتی در سال‌های آینده آن را ارتقا دهیم.

وی با اعلام اینکه با همت معلمان و تلاش مجموعه آموزش و پرورش در یک سال اخیر کار ویژه‌ای صورت گرفته است، افزود: سال آینده نه تنها این جایگاه نباید افت کند بلکه باید با تلاشی مضاعف و قدرت و قوتی پر ثمر بکوشیم تا جایگاه استان در کنکور تک رقمی شود.

نیکزاد ارج‌ نهادن به معلمان و دانش‌آموزان را کاری ویژه و مطلوب عنوان کرد و ابراز داشت: ما وظیفه داریم از معلمان و مجموعه‌ای که در این حوزه کار ویژه انجام دادند تجلیل کنیم.

استاندار اردبیل همچنین در خصوص راه‌اندازی دانشگاه صنعتی نیز گفت: زیاد مهم نیست این مجموعه در قالب دانشگاه یا دانشکده راه‌اندازی شود بلکه اگر در قالب دانشکده نیز راه‌اندازی شود در آینده امکان ارتقا وجود خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ایجاد دانشکده‌های مختلف در شهرها ضروری به نظر می‌رسد به طوری که در طرح جامع و تفصیلی شهر نمین توسعه دانشکده علوم انسانی پردیس نمین در اولویت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد ضرورت توجه به دایر کردن رشته‌های متناسب و همراه با علاقمندی دانش‌آموزان را در فضاهای دانشگاهی یادآور شد و اظهار داشت: در این زمینه دانشگاه محقق اردبیلی و علوم پزشکی موظف هستند در اکثر شهرها واحد‌های خود را راه‌اندازی کنند.

وی در پایان سخنان خود به ضرورت توجه به آمار دقیق، متقن و قابل ارائه در حوزه آموزش و پرورش را یادآور شد و اظهار داشت: ما اگر می‌خواهیم در سال 1404 جزو کشورهای پیشرفته دنیا و قدرت اول اقتصادی منطقه باشیم باید آمار و اطلاعات‌مان دقیق بوده و محوریت علم اساس کارمان باشد.

انتهای پیام/62001/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول