اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر خبر داد

اختصاص 6 میلیارد تومان سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: 6 میلیارد تومان سرمایه در گردش به 60 واحد صنعتی مشکل‎دار در استان بوشهر اختصاص یافت.

اختصاص 6 میلیارد تومان سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی بوشهر

اسماعیل مرحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بوشهر اظهار داشت: این 60 واحد حدود 50 درصد واحدهای استان است و برای رفع مشکل واحدهای صنعتی استان به 75 میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز داریم.

وی افزود: این 6 میلیارد تومان در قالب طرح صیانت از تولید تخصیص یافته و اولویت پرداخت این تسهیلات براساس میزان فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی و به منظور حفظ اشتغال این واحدها پرداخت می‎شود و به واحدهای غیرفعال اختصاص نمی‎یابد.

مرحمتی ادامه داد: عدم بازپرداخت تسهیلات توسط واحدهای صنعتی و بدهی‎های معوقه این واحدها به بانک‌ها موجب شده بانک‎ها اعتباری برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش نداشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در ارتباط با تنظیم بازار یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و 800 تن برنج در بخش‎های مختلف، 228 تن شکر، 300 تن مرغ وارداتی، 80 تن گوشت وارداتی و 833 تن نهاده‎های دام و طیور به ویژه ذرت و سویا در استان بوشهر توزیع شده است.

مرحمتی اضافه کرد: یکی از مهمترین اقدامات در تنظیم بازار ذخیره‎سازی برای پایان سال است است و در همین راستا قرارداد ذخیره‎سازی هزار و 200 تن میوه شامل 400 تن سیب و 800 تن پرتقال منعقد شده که بهمن و اسفند وارد استان بوشهر می‏شود.

وی بیان کرد: با توجه به اوضاع نسبی مرغ در استان، اکنون آرامشی در بازار، تولید، مرغداری‌ها و کشتارگاه حاکم است ضمن اینکه 500 تن مرغ شامل 200 تن مرغ برزیلی وارداتی و 300 تن تولید داخلی ذخیره داریم و برنامه داریم این میزان را به هزار تن افزایش دهیم.

مرحمتی با بیان اینکه 100 تن گوشت وارداتی ذخیره داریم، خاطر نشان کرد: سرانه مرغ در استان بوشهر 50 تن است و اگر نوسانی در بازار مرغ ایجاد شود ممکن است با بحران مواجه شویم و ذخیره‎سازی در این زمینه لازم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه تا آنجا که بتوانیم به منظور رفاه مردم کالاهای اساسی را ذخیره می‎کنیم گفت: ذخیره‎سازی کالاهای اساسی اقدامی ضروری است. 

انتهای پیام/66007/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول