اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در کشور

سند چشم‌انداز توسعه آبفای استان بوشهر تدوین شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: برای نخستین‌بار در کشور سند چشم‌انداز و نقشه راه توسعه آب و فاضلاب استان بوشهر تدوین شد.

سند چشم‌انداز توسعه آبفای استان بوشهر تدوین شد

محسن درفشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر افزود: در سند چشم انداز فوق توسعه‌ای 30 ساله بخش آب و فاضلاب این استان بررسی شده است.

وی بیان کرد: برای نخستین‌بار چنین سندی در حوزه آب و فاضلاب کشور در استان بوشهر تدوین شده است که نتایج آن تامین منابع پایدار آب است.

وی افزود: در سند مذکور برنامه‌ریزی طرح‌های آبی و فاضلاب آینده شهرهای استان بوشهر با دقت تدوین شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه تدوین این سند 90 درصد برنامه‌ریزی آینده را به هدف نزدیک می‌کند گفت: در این سند حجم ذخیره آب، توسعه شبکه توزیع آب، تامین متوسط نیاز آبی شهرها، اصلاح و نوسازی شبکه آبرسانی شهرها، کاهش هدر رفت آب، احداث شبکه فاضلاب،نوسازی شبکه فاضلاب، احداث تصفیه خانه فاضلاب و استفاده بهینه از پساب فاضلاب تشریح شده است.

درفشان افزود: سند چشم‌انداز و نقشه راه توسعه آب و فاضلاب استان بوشهر برای 9 شهرستان استان بوشهر تدوین شده است که طرح‌ها و نیازها تا سال 1420 پیش‌بینی شده است.

وی اشاره کرد: برای تدوین و نگارش این سند، کمیته‌های تخصصی و اجتماعی تشکیل شد و به مدت 14 ماه توسط متخصصان و کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تدوین و نگارش شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، آب را به عنوان یکی از عناصر کلیدی در توسعه اجتماعی و اقتصادی یاد کرد و افزود: هرچند منابع آب، قابل دسترسی کم و بیش مقدار ثابتی است ولی تقاضای آب به لحاظ رشد جمعیت، صنعت و کشاورزی و سایر نیازها رو به افزایش است.

وی تصریح کرد: بر همین مبنا با دستور ویژه نماینده مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله صفایی بوشهری و با هماهنگی مدیریت مطالعات و بررسی‌های فنی شرکت مهندسی آبفای کشور، تهیه سند چشم انداز آب استان و نقشه راه آن بر مبنای تحقیقات و تجربیات علمی کارشناسان فنی، مشاوران و همکاران شرکت آبفا تدوین شده است.

انتهای پیام/66006/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول