اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رقابت‌های هفته پانزدهم‌ لیگ دسته اول

همدانی‌ها در میهمانی و میزبانی شمال و جنوب

خبرگزاری فارس: هفته پانزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران (جام آزادگان) در حالی پیگیری خواهد شد که نمایندگان فوتبال استان همدان در ساری و همدان برابر رقبای خود صف آرایی می‌کنند.

همدانی‌ها در میهمانی و میزبانی شمال و جنوب

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، در گروه یک این رقابت‌ها، تیم فوتبال الوند همدان که با حمایت‌های کامل بخش خصوصی از لیگ دسته دوم صعود کرده است، توانست در نیم فصل اول با کسب 25 امتیاز به عنوان نایب قهرمانی گروه یک دست یابد.

در تعطیلات نیم فصل، الوندی‌ها با خارج کردن امین سوهانیان و میثم زمانی از لیست خود برای رفع مشکل گل‌زنی خود، موفق به جذب دو مهاجم؛ مهران جعفری از تیم لیگ برتری ملوان انزلی و مسعود ابطحی از سنگ آهن بافق شدند و با انجام تمرینات منظم در نیم فصل به دنبال کسب نتایج بهتری در دور برگشت و ماندن در کورس قهرمانی بودند.

تیم فوتبال الوند همدان در نخستین هفته دور برگشت میزبان تیم انتهای جدولی ماشین‌سازی تبریز بود، و این در حالی است که تیم میهمان در دور رفت بنا به مشکلاتی از رویارویی برابر حریف همدانی خود انصراف داد و نتیجه با اعلام نظر کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با نتیجه 3 بر صفر به سود الوند به پایان رسید. دو تیم در جمعه گذشته در همدان به مصاف هم رفتند که شاگردان رضا طلایی‌منش موفق شدند با درخشش و دو گل مهران جعفری مهاجم تازه وارد این تیم و تک گل نوید عاشوری مهاجم ریزنقش همدانی خود حریف تبریزی را با شکست بدرقه کنند و با کسب این 3 امتیاز شیرین بازی خانگی با 28 امتیاز در جایگاه دوم گروه یک قرار گیرد.

در هفته پانزدهم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران یکشنبه 17 دی ماه تیم الوند همدان برای تثبیت جایگاه خود و ماندن در کورس قهرمانی در ساری رو در روی تیم نساجی مازندرانی قرار می‌گیرد که تیم قائم‌شهری شمالی‌ها هفته گذشته بنا به دلایلی به مصاف ابومسلم مشهد نرفته و به احتمال زیاد نتیجه مسابقه 3 بر صفر به سود مشهدی‌ها رقم خواهد خورد. الوند هم با روحیه و انگیزه بهتر و بیشتری به شمال رفت تا با کسب بی‌دردسر 3 امتیاز این دیدار به همدان بازگردد.

نکته قابل توجه اینکه مدیران باشگاه الوند همدان برای حفظ روحیه و ایجاد انگیزه مضاعف قبل از هفته پانزدهم و سفر به شمال تا سقف 45 درصد حقوق و مبالغ قرارداد بازیکنان و کادر فنی خود را پرداخت کردند.

با تصمیم کادر فنی و سرپرستی تیم فوتبال الوند همدان قرار است دو روز زودتر راهی ساری شوند و با اعلام هیئت فوتبال استان مازندران این بازی در ساری برگزار خواهد شد.

در دیدارهای حساس گروه یک، هم‌زمان دربی شهر تبریز بین دو تیم گسترش فولاد و ماشین‌سازی تبریز برگزار خواهد شد و همچنین مس رفسنجان از گل‌گهر سیرجان پذیرایی می‌کند و نفت مسجد سلیمان میزبان پارسه ایرانیان است که نتایج این بازی‌ها در بالای جدول مهم و تاثیرگذار است.

تیم الوند نماینده شایسته فوتبال استان همدان تا پایان هفته چهاردهم رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های ایران با کسب 28 امتیاز بعد از تیم گسترش فولاد تبریز و تنها با اختلاف یک امتیاز در جایگاه دوم این رقابت‌ها جا خوش کرده است.

در گروم دو رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول تیم با سابقه پاس همدان که با حواشی مختلف از ابتدای فصل با مدیریت جدید خود دست و پنجه نرم کرده، در حالی که در هفته‌های پایانی دور رفت در بالای جدول و صدرنشینی جا خوش کرده بود با قبول 3 شکست از 4 بازی اخیر خود با افت محسوسی در رده چهارم جدول قرار گرفته است.

پاسی‌ها که در دور رفت این مسابقات با افت و خیر متعادلی توانسته بودند خود را به عنوان مدعی صعود به لیگ برتر معرفی کنند با کسب 8 پیروزی و 5 شکست 24 امتیازی شده بودند و با توجه به تفاضل گل بعد از تیم راهیان کرمانشاه در جایگاه سوم ایستاد، به تعطیلات نیم فصل رفت.

کادر مدیریتی و فنی تیم پاس همدان بعد از نیم فصل در اولین اقدام فرانو سردارف دستیار خارجی وینگو و مربی دروازه‌بان‌های خود را به دلیل عملکرد ضعیف برکنار کرد و همچنین سجاد خسروی، جلال اکبری و کوروش امیر یوسفی سه بازیکن مازاد تیم پاس ضمن دریافت رضایت‌نامه به تیم‌های دیگر فوتبال کشور انتقال یافتند.

با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تیم پاس در تعطیلات نیم فصل با برگزاری اردوی یک هفته‌ای در زمین چمن شماره 3 ورزشگاه آزادی تهران و اسکان در کمپ تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران روزانه دو نوبت تمرین کردند تا برای حضوری پرقدرت در دور برگشت این رقابت‌ها آماده شوند.

در طول این اردوی یک هفته‌ای تیم پاس برای حفظ آمادگی بازی تدارکاتی برابر تیم لیگ برتری پیکان انجام داد که با نتیجه یک بر یک به پایان رسید و همچنین با نظر کادر فنی احمد تقوی در پست هافبک راست و حسین نائیجی در پست دروازه‌بان با عقد قرارداد به این تیم افزوده شدند و همچنین در کادر فنی نادر قبیشاوی به عنوان مربی دروازه‌بان تیم جایگزین فرانوی کروات شد.

در تعطیلات نیم فصل عبدالحمید رمضانی که از ابتدای سکان‌داری باشگاه پاس همدان به عنوان مدیر عاملی با حاشیه‌های زیادی روبرو بوده با وجود مشکلات عدیده مالی با مشکلات بزرگی روبرو شد و طی آن کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام داشت که کارت بازی بازیکنان جدید پاس به دلیل بدهی مالی به بازیکنان فصول قبل صادر نمی‌شود و این باعث شد تا در دیدار اول دو بازیکنی که به تازگی جذب تیم پاس شده نتوانند در ترکیب اصلی قرار بگیرند.

تیم فوتبال پاس همدان در هفته چهاردهم این مسابقات و در اولین هفته رقابت دور برگشت به میهمانی شهرداری تبریز رفت که با نتیجه یک بر صفر بازنده از تبریز برگشت تا با یک رده نزول به عنوان چهارمی بسنده کند و مشکلات و حواشی بیشتری کنار این تیم با سابقه باشد که با این اتفاق از سوی مدیریت باشگاه بازیکنان و کادر فنی به کسر 10 درصد از کل قرارداد به عنوان جریمه محکوم شدند.

بعد از این شکست و بازگشت تیم از تبریز، رمضانی مدیرعامل باشگاه در دو جلسه مفصل با وینگو بگوویچ تیم پاس دلایل شکست‌های اخیر را بررسی کرد که منجر به استعفای سرمربی کروات شد و با اعلام نظر رسمی هیئت مدیره باشگاه استعفای وینگو پذیرفته و به صورت موقت سکان هدایت سبزپوشان همدانی به مجتبی خورشید واگذار شد.

هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه کشور از چندین لحاظ برای پاسی‌ها بسیار مهم و تأثیرگذار شده و همه هواداران و علاقه‌مندان به فوتبال در سراسر استان همدان بازی برابر شهرداری بندرعباس پاس را محکوم به برد می‌دانند و با شوکی که از بابت تعویض سرمربی وارد شده و برطرف شدن مشکلات و صدور کارت‌های بازی بازیکنان جدید، توقعات از پاس برای باز پس‌گیری جایگاه نخست جدول گروه 2 بیشتر از قبل شده است.

سبزپوشان همدانی روز یکشنبه ساعت 14 در ورزشگاه شهدای قدس همدان باید از تیم فوتبال شهرداری بندرعباس پذیرایی بکنند که در صورت پیروزی تنور رقابت‌ها برای صعود به لیگ برتر و همچنین راهی شدن به بازی پلی‌اف گرم‌تر خواهد شد و در کورس مدعیان قرار خواهد گرفت.

در حساس‌ترین بازی‌های این گروه راهیان کرمانشاه میزبان فولاد یزد است و تیم صدر‌نشین استقلال خوزستان در اهواز برابر تیم نیروی زمینی صف‌آرایی می‌کند و همچنین تیم رده سومی شهرداری یاسوج در بوشهر میهمان ایران‌جوان این شهر خواهد بود.

تیم فوتبال پاس همدان تا پایان هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ دسته اول با کسب 24 امتیاز در رده چهارم جدول گروه دوم لیگ یک قرار دارد.

فرشید گل محمدی

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول