اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

توسعه میادین مشترک مهم‌ترین اولویت صنعت نفت است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه میادین مشترک مهم‌ترین اولویت صنعت نفت است.

توسعه میادین مشترک مهم‌ترین اولویت صنعت نفت است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد در نشست پرسش و پاسخ جوانان دشتستان اظهار داشت: خدمت‌رسانی به مردم از مهم‌ترین وظایف مسئولان است و همه موظف به ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات به مردم هستیم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر وضعیت میادین نفتی و اولویت‌ها و سیاست‌های نفتی کشور بیان داشت: باید همیشه واقعیات را برای مردم بیان کنیم و ایشان را در جریان امور قرار دهیم و از این طریق می‌توانیم حس رضایتمندی را در جامعه ایجاد کنیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در سیاست‌های کلی نظام در اجرای پروژه‌های نفتی اولویت با منابع مشترک است که سایر کشورها همزمان در حال بهره‌برداری از آن هستند.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: اجرای این سیاست و استخراج منابع میادین مشترک سبب می‌شود که بتوانیم از منافع این منابع برای خدمت‌رسانی به مردم استفاد کنیم و مردم از فواید این سرمایه‌های ارزشمند بهره‌مند شوند و حقوق ایشان ضایع و پایمال نشود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در شرایطی که همسایگان ما با تمام توان و امکانات در حال بهره‌برداری از این منابع مشترک هستند، در صورت بی‌توجهی به این منابع سهم بالایی از سرمایه‌های کشور را از دست داده‌ایم.

موسوی‌نژاد عنوان کرد: هر اندازه که ما در اجرای پروژه‌ها و تاسیسات در میادین مشترک تاخیر بیندازیم و تاسیسات را دیر در این مناطق مستقر کنیم، فرصت را برای همسایگان فراهم آورده‌ایم و خود را از بهره‌مندی از مزایا و منافع آن محروم کرده‌ایم، به‌ همین دلیل تمام توان خود را برای راه‌اندازی پروژه‌ها و تجهیز این میادین به‌کار گرفته‌ایم.

با تاخیر در بهره‌برداری از منابع مشترک همسایگان منابع ما را به یغما می‌برند

وی یادآور شد: در کشور چاه‌های نفتی وجود دارد که جزو میادین و منابع مشترک با سایر کشور‌ها نیست و هیچ‌‌کدام از اولویت‌های نفتی کشور به این منابع اختصاص نیافته است، چون اگر لحظه‌ای در بهره‌برداری از میادین مشترک تاخیر بیندازیم و غفلت کنیم، همسایگان منابع ما را به یغما خواهند برد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر اولویت‌های صنعت نفت بر میادینی همچون پارس‌جنوبی، آزادگان، میادین مشترک با کشورهای عراق، قطر و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است.

موسوی‌نژاد در پاسخ به سئوالی پیرامون برنامه‌های مسئولان برای توسعه شهرستان دشتستان، اذعان داشت: توسعه زیرساخت‌های صنعتی، اقتصاد، اشتغال و ... شهرستان دشتستان مهم‌ترین اولویتی است که در دستور کار خود قرار داده‌ایم و بارها اعلام کرده‌ایم در صورت حضور سرمایه‌گذار و بخش خصوصی با جدیت راهکارهای ایجاد اشتغال در منطقه را دنبال می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه پیگیری‌های گسترده‌ای برای بهبود وضعیت صنعت کشاورزی شهرستان داشته‌ایم، اضافه کرد: دشتستان در حوزه کشاورزی، خصوصا تولید خرما، موقعیت بسیار خوبی دارد و باید با استقرار صنایع تبدیلی خرما و صنایع مرتبط با کشاورزی به توسعه این شهرستان کمک کرد و مدیران و مسئولان اجرایی باید با به‌طور جدی این مسائل را پیگیری کنند.

طرح توسعه کشاورزی در دشتستان

موسوی‌نژاد گفت: طرح توسعه کشاورزی مهم‌ترین مسائلی است که به توسعه اقتصادی و صنایع شهرستان کمک می‌کند و باید تلاش خود را برای استفاده حداکثری از این منابع به‌کار گیریم.

وی افزود: در بحث توسعه کشاورزی و تقویت زیرساخت‌های کشاورزی با توجه به نیازهای شهرستان در بحث اعتبارات و تسهیلات پیگیری‌های خود را انجام خواهیم داد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از مردم انتظار داریم به ما اجازه ندهند ذره‌ای از وقت مسئولان هدر رود و مرتبا با مراجعات و مکاتبات مطالبات خود را با ما در میان بگذارند و خود ما هم مرتبا با حضور در میان مردم از خواسته‌های ایشان آگاه خواهیم شد.

موسوی‌نژاد در پاسخ به خواسته‌ شهروندان بوشکان برای اعلام کد شهرداری بوشکان، ابراز داشت: در رابطه با شهرداری بوشکان تلاش می‌کنیم کد مربوطه معین و در آینده نزدیک اعلام شود.

وی گفت: انتظار داریم جوانان شهر بوشکان کارگروهی به‌منظور برنامه‌ریزی برای توسعه همه جانبه و تدوین چشم‌انداز توسعه شهری بوشکان تشکیل دهند و با تمام وجود برای دستیابی به‌ آن پیگیری کنند و ما نیز ایشان را همراهی خواهیم کرد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تعیین ضرورت‌ها و اولویت‌های اولیه باید مدنظر همه شهروندان قرار گیرد و همه باید در این زمینه گام بردارند.

انتهای پیام/2451/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول