اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی:

درآمدها و هزینه‌های شهرداری‌ها در سطح کشور عادلانه نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون درآمدها و هزینه‌های شهرداری‌ها در سطح کشور عادلانه نیست.

درآمدها و هزینه‌های شهرداری‌ها در سطح کشور عادلانه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد در نشست شهرداران دشتستان با قائم ‌مقام سازمان شهرداری‌های کشور اظهار داشت: خدمات‌رسانی بی‌منت به مردم از مهم‌ترین وظایف مسئولان در نظام جمهوری اسلامی است و در این مسیر باید نهایت توان و ظرفیت خود را به کار ببندیم.

وی افزود: شهرداران وظایف حساسی بر عهده دارند و باید به گونه‌ای عمل کنند که رضایت خاطر مردم را جلب کنند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طرحی در دوره هشتم به مجلس شورای اسلامی داده شده که با تصویب این طرح، درآمدهای تمام شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به‌ صورت متمرکز در اختیار سازمان قرار گرفته و سپس به‌ صورت عادلانه و براساس شاخص‌ها و معیارها در سطح شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تقسیم می‌شود.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: هم‌اکنون درآمدها و هزینه‌های شهرداری‌ها در سطح کشور عادلانه نیست؛ به عنوان مثال یک شهرداری مثل شبانکاره به‌ دلیل عدم وجود شرکت‌ها و کارخانجات، سالانه حدود 13 میلیون تومان درآمد دارد ولی شهرداری خمینی‌شهر به‌خاطر حضور کارخانجات فولاد و ... بیش از 8 میلیارد تومان درآمد دارد در صورتی که هزینه‌های هر دو شهرداری به اندازه هم است.

وی یادآور شد: در نشست‌ها و مذاکرات قبلی با سازمان شهرداری‌ها بحث کمک‌های بلاعوض که به مناطق بحران زده مثل ورزقان تعلق گرفته بررسی شده و قرار است به‌زودی به شهرداری‌های دشتستان نیز پرداخت شود.

شهردار برازجان نیز با اشاره به خسارات سیل در برازجان اظهار داشت: برای رفع خسارت‌های سیل در حوزه پل‌ها و رودخانه‌های فصلی شهر نیازمند مساعدت‌های ویژه‌ای هستیم.

کریم حسین‌آبادی افزود: انتقال آرامستان برازجان به حاشیه شهر، رفع مشکلات حمل و نقل و اتوبوسرانی و تاکسیرانی و گسترش بی‌رویه شهر از اهم مشکلات شهرداری برازجان است.

شهردار تنگ‌ارم نیز خاطرنشان کرد: همه مشکلات ما مساعدت مالی نیست و شهرداری‌های ما نیازمند مساعدت‌های فکری و تجربی هستند.

فرشید بن‌سعید بیان کرد: همفکری و مساعدت مسئولان و حمایت از شهرداری‌ها در سطح کلان و ارائه راهکارهای مشاوره‌ای و عملیاتی می‌تواند مشکل‌گشای بسیاری از نابسامانی‌های موجود در شهرداری‌ها باشد.

انتهای پیام/2451/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول