اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه اربعین حسینی صورت گرفت

همایش زینبیون در اقتدا به حضرت زینب (س) در اردبیل

خبرگزاری فارس: در آستانه اربعین حسینی و در تکریم و تعظیم پرچمدار بقای نهضت حسینی حضرت زینب کبری (س) همایش زینبیون در اردبیل برگزار شد.

همایش زینبیون در اقتدا به حضرت زینب (س) در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این همایش که عصر امروز با حضور جمعی از بانوان و زنان عاشورایی اردبیل در سالن سوم خرداد برگزار شد، مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اردبیل نهضت حسینی را نهضتی برگرفته از حقیقت روح انسان دانست و اظهار داشت: اگر امروز تمام تلاش دشمن بر این است تا این سرمایه عظیم را از دست ما بگیرد به خاطر تأثیرگذاری آن در اعتلای مقام و منزلت شخصیتی است که کوشید برای همیشه نهضت حسینی فروزان و پا برجا بماند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم میرعباس‌زاده با تبیین جایگاه و نقش بی‌بدیل حضرت زینب (س) بعد از به شهادت رسیدن برادرش و اصحاب کربلا تصریح کرد: حقیقت آن است که آن حضرت به‌رغم تعلمات روحی چنان یزید و دستگاه فاسد آن را افشا کرده و پرده از اقدامات غیرانسانی آنها برداشت که در طول تاریخ نظیر چنین خطبه‌های آتشین را سراغ نداریم.

وی خاطر نشان کرد: سراسر وجود حضرت زینب (س) پر از معنویت، مقاومت، صبر، تدبیر در حرکت و پشتیبانی از مقام ولایت بود که به معنای واقعی می‌تواند این حرکت برای مردمان روزگار ما درس عبرت باشد.

میرعباس‌زاده با قرائت این شعر که‌ «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود»، اضافه کرد: حضرت زینب (س) در اوج آرامش و به دور از حرکتی احساسی و غیرعقلانی بعد از شهادت امام حسین (ع) و یارانش سعی کرد از حقانیت پیام عاشورا دفاع کند و با سخنانی برخاسته از اندیشه حق و عدالت بکوشد تا کاخ استبداد و خاندان اموی را زیر سئوال ببرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم شهردار اردبیل نیز در سخنانی زندگی حضرت زینب (س) را سرشار از روح عطوفت، گذشت، عفاف و حجاب دانست و بیان کرد: بانوان ما باید از این علمدار صبر و مقاومت در زندگی اجتماعی خود درس عبرت بگیرند چرا که زینب (س) با غیرت‌تر از تمام مردان روزگار خود در کنار حضرت زین‌العابدین (ع) توانست از مکتب آرمانی سیدالشهدا دفاع کند.

صدیف بدری در ادامه سخنان خود یادآور شد: بانوان ما باید به چنین معیار و محکی در زندگی افتخار کنند و بکوشند پا در رکاب بانویی بگذارند که زندگی او در عین ساده‌زیستی پر از حیا و عصمت بود.

وی از حضرت زینب (س) به عنوان پرچمدار بی‌بدیل دفاع از حقانیت و صبر در برابر مصائب و مشکلات یاد کرد و ادامه داد: حضرت زینب (س) به معنای واقعی نماینده کاروان حسینی در بی‌آبرو ساختن یزید و دستگاه فاسد آن بود.

در این مراسم که با حضور خیل بانوان عفیف و عزادار در فرهنگسرای سوم خرداد اردبیل برگزار شد علاوه بر مداحی و سخنرانی در پاسداشت اربعین حسینی و گرامیداشت یاد و خاطره حضرت سیدالشهدا (ع) شبیه‌خوانی توسط گروه‌های هنری با موضوعیت اربعین نیز برگزار شد.

انتهای پیام/62001/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول