اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم:

پیام اصلی اربعین عرفان است / به جای فرصت‌سوزی باید فرصت‌سازی کرد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: انسانی که چهل روز جسم و روح خود را از گناه حفظ کند به تعالی می‌رسد پس می‌توان گفت که پیام اربعین، عرفان و تقرّب به خدا است.

پیام اصلی اربعین عرفان است / به جای فرصت‌سوزی باید فرصت‌سازی کرد

محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی اظهار کرد: اهل بیت(ع) نسبت به بزرگداشت اربعین امام حسین (ع) سفارش کرده‌اند و ما شیعیان به عنوان پیروان مکتب ائمه(ع) باید مطیع آن‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه امام حسن عسگری (ع) خواندن زیارت اربعین را از نشانه‌های پنجگانه مؤمن دانسته‌اند گفت: در روایت دیگری که از امام صادق (ع) نقل شده‌، آمده است: «آسمان و زمین چهل روز بر امام حسین (ع) خون گریه کرد و زمین تیره و تار شد.»

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به ارزش عدد 40 در آیات و روایات تصریح کرد: واژه اربعین در متون دینی ما فراوان آمده است. گفته شده است اگر کسی 40 شبانه‌روز گناه نکند چشمه‌های حکمت از قلب به زبان او جاری می‌شود و شیطان نمی‌تواند مهار نفسش را از او بگیرد.

نجاریان‌زاده ادامه داد: انسانی که 40 روز بر نفس خود مراقبت داشته باشد، همواره با حکمت حرف می‌زند، نگاهش را از حرام می‌پوشاند و گوشش را از غیبت باز می‌دارد. چنین فردی به دیگران آزار نمی‌رساند، زبانش به حکمت باز شده و امر به معروف و نهی از منکر می‌کند.

وی با اشاره به نقش مهم چله‌نشینی که بزرگان دین نیز از آن یاد کرده‌اند بیان کرد: اهل بیت(ع) می‌خواهند انسان‌هایی پرورش دهند که جز خیر از وجود آن‌ها ناشی نشود همان گونه که خود انبیا و اولیای الهی چنین تأثیری را در جامعه به جا گذاشتند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه در اربعین سیدالشهدا 16 میلیون شیعه در کنار بارگاه امام حسین (ع) در کربلا گرد هم می‌آیند افزود: حضور شیعیان واقعی و پاک‌باخته در کنار مرقد امامی که محبوب خدا است می‌تواند زمینه‌ساز یاری امام زمان (عج) شود.

شیعیان جهان در اربعین حسینی با امام زمان خود بیعت می‌کنند

نجاریان‌زاده ابراز کرد: زائران حرم امام حسین (ع) با حضور گسترده در کنار مرقد سیدالشهدا با ایشان بیعت می‌کنند و در واقع حضور آن‌ها نشانگر این است که اگر چه در کربلا و برای یاری امام حسین (ع) نبوده‌اند اما اکنون به دعوت امام زمان (عج) لبیک گفته و برای یاری رساندن به دین و پیوند مجدد با او آماده‌‌ هستند.

وی با اشاره به بعضی مراسمات عزاداری که در شأن مقام امام حسین (ع) و یاران ایشان نیست گفت: بهتر آن است از ظواهر بپرهیزیم و به باطن بپردازیم و به جای فرصت‌سوزی، فرصت‌سازی کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: حضور 16 میلیون شیعه پاک‌باخته در اربعین امام حسین(ع) زمینه را برای از بین بردن فساد و ظلم موجود و سپردن پرچم این نهضت به دست امام زمان (عج) فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/2258/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول