اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

زیارت اربعین تجدید میثاق با امام حسین(ع) است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه گفت: زیارت اربعین در حقیقت تجدید میثاق با ولایت و امام حسین(ع) بوده و شامل قیام، مشی و سیره حسینی است.

زیارت اربعین تجدید میثاق با امام حسین(ع) است

حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت اربعین حسینی اظهار کرد: واژه اربعین دارای معنا و مفهوم معنوی بوده و دارای جایگاه ویژه‌ای در دین اسلام، قرآن و منابع روایی است.

وی با اشاره به برخی روایات مطرح شده در زمینه اربعین گفت: به عنوان مثال اگر کسی 40 روایت و حدیث حفظ کند در قیامت به عنوان فقیه شمرده می‌شود و کسی که بخواهد به جایی برسد باید 40 روز و شب عبادت مخلصانه داشته باشد.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه زیارت اربعین دارای ثواب، ارزش و منزلت است گفت: در روایات مختلفی بر زیارت امام حسین(ع) در اربعین تأکید شده است.

قرائت زیارت اربعین از نشانه‌های مؤمن است

وی خاطرنشان کرد: قرائت زیارت اربعین یکی از نشانه‌های مؤمن است به همین دلیل بر قرائت این زیارت در روز اربعین سفارش و تأکید شده است.

موسوی به دیگر ویژگی‌های زیارت اربعین اشاره کرد و گفت: این زیارت در حقیقت تجدید میثاق و بیعت با ولایت و امام حسین(ع) بوده و شامل قیام، حرکت، پیام‌ها، مرام‌ها، مشی و سیره امام حسین(ع) است.

وی یادآور شد: تنها برای امام حسین(ع) احیای اربعین ذکر شده ولی برای هیچ یک از انبیاء و امامان به جا آوردن اربعین نقل و تأکید نشده که این امر نشان‌دهنده جایگاه و عظمت این امام بزرگوار در زمینه ترویج اسلام و تشیع است.

انتهای پیام/78003/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول