اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اردبیل:

همایش زینبیون در اربعین حسینی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اردبیل از برگزاری همایش زینبیون در آستانه اربعین حسینی در اردبیل خبر داد.

همایش زینبیون در اربعین حسینی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید ابراهیم میرعباس‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل از برگزاری همایش زینبیون در آستانه اربعین حسینی در اردبیل خبر داد و اظهار داشت: در آستانه اربعین حسینی این همایش ویژه بانوان در فرهنگسرای سوم خرداد برگزار می‌شود تا یاد و خاطره پرچمدار بقای نهضت حسینی حضرت زینب (س) گرامی داشته شود.

وی بیان داشت: داعیه‌د‌ار پرچم اسرا در دشت نینوا حضرت زینب کبری (س) بوده و با توجه به اهمیت نقش و جایگاه آن حضرت بعد از نهضت عاشورا در تبیین اهداف نهضت، همایش زینبیون ویژه بانوان 14 دی ماه در تالار اندیشه فرهنگسرای سوم خرداد برگزار خواهد شد.

این مسئول افزود: در این برنامه علاوه بر مداحی و شبیه‌خوانی توسط گروه‌های هنری که با موضوعیت اربعین خواهد بود سعی خواهد شد اهداف نهضت حضرت سیدالشهدا و نقش و جایگاه ام‌المصائب توسط روحانیون و سخنرانان دعوت شده تبیین شود.

این مسئول بیان داشت: مردم اردبیل از دیرباز به عشق حسینی و وفای به اهل بیت شهره آفاق هستند و در ماه محرم و صفر جای جای این استان در سوگ و ماتم برگزیده خلقت و فرزندان برومند آن حضرت غرق در غم و ماتم است.

وی افزود: در 28 صفر نیز همزمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و ائمه هدی مراسم بزرگداشتی در اردبیل و سایر شهرها به شکل باشکوه و به همت دستگاه‌های فرهنگی و ارزشی برگزار خواهد شد تا در این روز عرض ارادتی به ساحت قدسی نبی مکرم اسلام صورت بگیرد.

میرعباس‌زاده اظهار داشت: آنچه که در برنامه‌های پیش روی عزاداری به عنوان یک اصل باید مورد توجه قرار گیرد موضوع و محوریت تبیین ارزش‌های اسلامی و دینی و شناخت ابعاد زندگی پیامبر مکرم اسلام و خاندان عصمت و طهارت آن حضرت است که به نظر می‌رسد این ایام بهترین فرصتی است تا بیش از گذشته مردم وفاداری خود را به راه اسلام و هدایت‌های جامع این مکتب به عمل آورند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اردبیل یادآور شد: در همایش زینبیون سعی شده است برای آشنایی قشر بانوان و فرهیختگان اهداف حرکت کاروان اسرا و تاثیرگذاری بی‌بدیل هدایتگری از حضرت زینب (س) و امام زین‌العابدین تبیین شود چرا که در اربعین حسینی می‌توان با عهد و پیمانی که با حسین و مرام او بسته شده دوباره عهدی مجدد بسته تا در مسیر آرمانی آن حضرت گام برداریم.

انتهای پیام/62001/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول