اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون آموزش مجلس:

اربعین فرصت پاسداشت ارزش‌های عاشوراست

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اربعین فرصت پاسداشت ارزش‌های عاشورا و معرفی صحیح تشیع است.

اربعین فرصت پاسداشت ارزش‌های عاشوراست

ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اربعین را معرف شیعه و ارزش عاشورا دانست و گفت:اربعین که ایرانیان آن را به نام چله می‌شناسند در فرهنگ ایرانی و در فرهنگ دینی ما جایگاهی دیرین دارد و همیشه به عنوان یک فرهنگ به آن اهمیت داده شده است.

وی بیان کرد: در روایات اسلامی آمده است که زمین و آسمان چهل روز بر حضرت سیدالشهدا گریست و این موضوع چه تعبیر کنایی یا تعبیر حقیقی باشد بیانگر آن است که موضوع اربعین حسینی در ملکوت جریان داشته و در زمین نیز باید توسط دوستداران آن حضرت تداوم داشته باشد.

خسروی گفت: همچنین مفهوم عاشورا و اربعین همیشه در کنار هم قرار داشته‌اند.

وی تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی متولیان فرهنگی، مسئولان،حوزه‌های علمیه و دوستداران اهل بیت (ع ) و همه کسانی که در پاسداشت ارزش‌های عاشورا و اربعین حسینی نقش‌آفرینی می‌کنند فعالیت ارزشمند و قابل تحسینی را دنبال می‌کنند زیرا هدف نهایی آنها پاسداشت عاشورا و قیام حسینی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص زیارت اربعین امام حسین (ع) عنوان کرد: حضرت امام حسین (ع) و اصحاب عاشورا خودشان و جانشان را فدا کردند برای نجات بشریت؛ و در عصر حاضر ملت ایران با بصیرت و حرکت در مسیر اهل بیت در برابر قدرت‌های دنیا ایستادگی کرد.

انتهای پیام/70002/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول