اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف نهاوند خبر داد

اعزام 65 مبلغ در عزاداری اربعین حسینی به نهاوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نهاوند به اعزام پنج نفر مبلغ از قم به شهرستان نهاوند اشاره و گفت: علاوه براین تعداد، از 60 مبلغ بومی نهاوند نیز در برنامه‌های عزاداری اربعین بهره‌ گرفته می‌شود.

اعزام 65 مبلغ در عزاداری اربعین حسینی به نهاوند

حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی با بیان اینکه کلمه اربعین در متون اسلامی دارای اهمیت و جایگاه خاصی است، اظهار داشت: در اسلام روایتی داریم که بر مبنای آن اگر 40 مؤمن در نماز میتی حاضر شوند و از صمیم قلب برای وی طلب آمرزش کنند و از این میت راضی باشند خداوند از گناهانش می‌گذرد.

وی با بیان اینکه اکثر انبیای الهی به ویژه پیامبر اکرم(ص) در سن 40 سالگی به رسالت مبعوث شدند، عنوان داشت: سن 40 سالگی انسان به حد کمال می‌رسد یا در نماز شب نیز توصیه شده 40 نفر را دعا کنید که این آیات و روایات نشان از اهمیت عدد 40 در اسلام دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند با اشاره به ابعاد قیام عاشورا و نهضت کربلا بر اهمیت بیان و تبیین اهداف این مهم طی برنامه‌ها و روزهای سال به صورت متداول نیز صحه گذاشت و گرامیداشت اربعین را نیز در همین راستا دانست.

وی تصریح کرد: در راستای گرامیداشت اربعین حسینی در نهاوند، هیئت رزمندگان اسلام با کمک اوقاف، ادارات و خیرین و بزرگان این شهر پخت و توزیع غذا برای 3 هزار عزادار حسینی را در برنامه دارند.

عزیزی افزود: همه هیئت‌ها و دستجات عزاداری نهاوند از صبح روز اربعین در سطح شهرستان برنامه عزاداری منسجم را هدف قرار داده و در نهایت در مصلی گرد هم آمده و به نماز ظهر اربعین قامت می‌بندند چرا که مهمترین هدف قیام عاشورا برپایی نماز و امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی ابراز داشت: امشب مصادف با شب اربعین حسینی نیز همه امامزادگان و بقاع متبرکه میزبان عزاداران حسینی خواهند بود چرا که عزاداری در جوار فرزندان اهل بیت(ع) شور و حال خاص و ویژه‌ای دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند با بیان اینکه در نهاوند هشت امامزاده میزبان برپایی اربعین حسینی می‌شوند، گفت: این امامزادگان در زمره امامزادگانی هستند که دارای شرایط فیزیکی خاص و مناسب برای برپایی عزاداری هستند.

وی بر لزوم توجه به برگزاری باشکوه عزاداری در اربعین حسینی صحه گذاشت و  گفت: اربعین حسینی ادامه نهضت عاشورا است که با این وصف باید مورد توجه ویژه باشد.

عزیزی در پایان به اعزام پنج نفر مبلغ از قم به شهرستان نهاوند برای تبلیغ و تبیین اربعین حسینی اشاره و خاطرنشان کرد: در اربعین حسینی علاوه بر این تعداد مبلغان اعزامی از قم از 60 مبلغ بومی نهاوند نیز در برنامه‌های عزاداری بهره‌ گرفته می‌شود.

انتهای پیام/89004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول