اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک:

اربعین، بازگشت میراث انسان است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک گفت: عاشورا، روز بخشش میراث تمام انبیا و همه میراث انبیا به امام حسین (ع) و اربعین روز بخشیدن این میراث به تاریخ و انسان است.

اربعین، بازگشت میراث انسان است

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: اربعین، روز حضور همه انبیا در کربلاست برای شرکت در جشن به بار نشستن درختی که در هزاره‌های نبوت خود کاشتند.

وی افزود: اربعین روزی است که همه انبیا به زیارت کسی می‌آیند که همه آنهاست، زیارت حلم، علم، پایداری، رادمردی، ایمان، عبادت، اشک، انابه و هر فضیلت، عظمت و کرامتی که در انبیا می‌توان یافت.

این مسئول ادامه داد: اگر عاشورا نمایشگاه بخشش خدا به امام حسین (ع) است، اربعین نمایشگاه بخشش امام حسین (ع) به انسان و تاریخ است بر ماست که میراث‌بان صالح و صادق امام حسین (ع) باشیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک با ذکر اینکه اربعین، نمایش ماندگاری میراث انبیا و پاسداری از ره‌آورد تلاش 124 هزار پیامبر است، تصریح کرد: اربعین، بزرگ‌ترین بیانیه‌ای است که علیه ستم صادر می‌شود و گویاترین سندی است که تا آخرین برگ حیات انسان بر زمین، برای حقانیت حق می‌توان بدان استناد کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: خدای متعال به امام حسین (ع) به دلیل خالصانه بودن عملش دارای امتیازاتی است که می‌توان قرار دادن نسل امامان (ع) از این امام همام، مستجاب شدن دعا در زیر قبه امام حسین (ع)، شفا بودن تربیت ایشان و قرار دادن اربعین برای ایشان به طور خاص اشاره کرد.

وی اضافه کرد: برای هیچ امامی جز امام حسین (ع) اربعین قرار داده نشده است چرا که امام حسین (ع) جان خود، اهل بیت خود و یارانش را خالصانه فدای اسلام و نثار خدای بزرگ کرد به همین دلیل از جایگاه بسیار رفیعی در نزد خدا و بندگانش برخوردار است.

این مسئول ابراز داشت: از ماه محرم تا صفر برنامه‌ها و مجالس سوگواری متعددی در سوگ امام حسین (ع)، اهل بیت و یاران باوفایش از سوی شیعیان برگزار می‌شود و این در حالی است که در شهرستان آبیک نیز از سوی هیئت‌های مذهبی، مداحان و روحانیون برنامه‌های مختلف مذهبی و دینی برگزار شده که بیانگر عشق به ائمه اطهار (ع) است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک اضافه کرد: از اول ماه محرم تا روز اربعین امام حسین (ع) بیش از 600 مجلس روضه و سوگواری از سوی 50 هیئت مذهبی بانوان شهرستان آبیک برگزار شده است.

حسینی اذعان داشت: قرائت زیارت اربعین، 51 رکعت نماز نافله خواندن و بسم الله الرحمن الرحیم را بلند گفتن از آدابی است که در روز اربعین می توان انجام داد که در مفاتیح الجنان درباره آداب روز اربعین اشاره شده است.

وی بیان داشت: اربعین یعنی با امام حسین(ع) شریک شدن و کسی می تواند با امام حسین(ع) شریک باشد که آفت شرک بر مزرعه جانش نیفتاده باشد.

انتهای پیام/77006/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول