اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد خبر داد

برپایی 150 ویژه‌برنامه اربعین حسینی در سعدآباد

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد از برپایی 150 ویژه‌برنامه اربعین حسینی در سعدآباد خبر داد.

برپایی 150 ویژه‌برنامه اربعین حسینی در سعدآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از سعدآباد، حجت‌الاسلام عبدالکریم جمالی در نشست مسئولان فرهنگی در سعدآباد اظهار داشت: مردم عاشق ائمه اطهار(ع) هستند و همواره در مراسمات مذهبی و دینی حضوری پررنگ دارند.

وی افزود: در دهه اول ماه محرم با هماهنگی تبلیغات اسلامی و با مشارکت مبلغان بومی و اعزامی شاهد افزایش محتوای برنامه‌های عزاداری بودیم که امیدوار هستیم این روند تداوم داشته باشد.

رئیس تبلیغات اسلامی سعدآباد از آمادگی 30 هیئت مذهبی سعدآباد برای برگزاری مراسم سوگواری دهه آخر صفر خبر داد و خاطرنشان کرد: طی هماهنگی به عمل آمده از سوی این اداره 30 هیئت مذهبی در حال آمادگی برای برپایی مراسم عزاداری دهه آخر صفر به ویژه مراسم اربعین حسینی هستند.

جمالی تصریح کرد: همه تلاش ما این است که مراسم‌های عزاداری در خور شأن اهل بیت (ع) برگزار شود.

وی افزود: به همت اداره تبلیغات اسلامی سعدآباد و در آستانه اربعین حسینی و دهه آخر صفر و ایام رحلت جانسوز نبی مکرم اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و ایام حزن و اندوه آل‌الله، برنامه‌ریزی لازم با حضور امام جمعه، مدیران دستگاه‌های فرهنگی، مسئولین هیئات مذهبی، هیئت امناء مساجد شهر سعدآباد و فعالان مذهبی انجام شده است.

جمالی ابراز امیدواری کرد مراسم عزاداری خیابانی روز اربعین و مراسم سوگواری دهه آخر صفر در سطح تمام شهرها و روستاهای سعدآباد برگزار شود.

وی از برپایی 150 ویژه‌برنامه اربعین حسینی در سعدآباد خبر داد و یادآور شد: در شهرها و روستاهای این منطقه بیش از 150 برنامه ویژه و بزرگ برگزار می‌شود.

فعالیت هیئات در عزاداری‌های اربعین

مسئول هیئت عزاداری امام جعفر صادق(ع) نیز با تشریح برنامه‌های این هیئت گفت: در دهه آخر صفر برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده‌ایم.

ابراهیم بروشم از برگزاری مراسم سوگواری در دهه آخر صفر به مناسبت اربعین حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) خبر داد.

مسئول هیئت مذهبی امام جعفر صادق(ع) سعدآباد درباره جزئیات برگزاری این مراسم اظهار داشت این برنامه‌ها هر شب با زنجیرزنی و مداحی مداحان بومی و سخنرانی روحانی مستقر با حضور و استقبال پرشور جوانان برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: حفظ و حراست از فرهنگ عاشورا و آرمان‌های حضرت امام حسین (ع) رسالت اصلی هیئتی‌ها به شمار می‌رود و امید است با عنایت خداوند متعال و توجه ائمه معصومین (ع) در اجرای وظیفه‌امان بیش از گذشته موفق باشیم.

انتهای پیام/2451/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول