اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا صورت می‌گیرد

تجمع بزرگ عزاداران اربعین حسینی در قزوین

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: فردا تجمع بزرگ عزاداران اربعین حسینی در امام‌زاده حسین (ع) قزوین برگزار می‌شود.

تجمع بزرگ عزاداران اربعین حسینی در قزوین

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: فردا به مناسبت چهلمین روز شهادت سیدالشهداء (ع) تجمع بزرگ عزاداران اربعین حسینی در امامزاده حسین (ع) قزوین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تجمع بزرگ عزاداران حسینی در نقاط مختلف استان قزوین برگزار می‌شود، اذعان داشت: اقشار مختلف مردم، هیئت‌های مذهبی و عزادارن حسینی در روز پنج‌شنبه به مناسبت اربعین حسینی از مسجد‌های مختلف در شهر قزوین با برپایی دسته‌های عزاداری، سینه‌زنی و نوحه‌سرایی به سمت امام‌زاده حسین (ع) حرکت می‌کنند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: اقشار مختلف مردم، هیئت‌های مذهبی و عزاداران حسینی در روز اربعین حسینی ساعت 10 صبح در امام‌زاده حسین (ع) جمع می‌شوند تا بر شهادت امام حسین (ع) و یارانش و مصیبت‌های این امام بزرگوار و خانواده‌اش در واقعه کربلا سوگواری کنند.

نظری با بیان اینکه در تجمع بزرگ عزاداران حسینی برنامه‌های مختلفی از جمله قرائت زیارت اربعین حسینی، مداحی، سخنرانی، مرثیه‌سرایی و سینه‌زنی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مراسم با اقامه نماز ظهر و عصر به پایان می‌رسد.

این مسئول متذکر شد: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین در تجمع بزرگ عزاداران حسینی در امامزاده حسین (ع) سخنرانی می‌کند.

نظری با بیان اینکه برپایی مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) در نزد خداوند متعال از ثواب بالایی برخوردار است، اذعان داشت: بر این اساس اقشار مختلف جامعه نیز با فرارسیدن ماه محرم و صفر مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) را برپا می‌کنند و با مداحی و مرثیه‌سرایی در این مراسم‌ها بر مصیبت‌های این امام رئوف و خانواده‌اش سوگواری می‌کنند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در پایان فرارسیدن اربعین حسینی و شهادت یاران امام حسین (ع) را در واقعه عظیم کربلا را تسلیت گفت.

انتهای پیام/77009/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول