اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

عزل و نصب‌های سفارشی اسباب عقب‌ماندگی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل گفت: بسیاری از عزل و نصب‌های سفارشی و سیاسی زمینه‌ساز عقب‌ماندگی این کشور شده که باید ریشه آن خشکانده شود.

عزل و نصب‌های سفارشی اسباب عقب‌ماندگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت اربعین حسینی در مسجد جامع پارس‌آباد اظهار داشت: یکی از آفت‌هایی که در حوزه اجرا شاهد آن هستیم عزل و نصب‌ها بر اساس برخی سفارشات و روابط خارج از قاعده است که به جای آن باید لیاقت‌ها و شایستگی‌ها مدنظر قرار گرفته و مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه دعوا و درگیری‌ها بر سر همین عزل و نصب‌ها به بی‌اعتمادی‌های عمومی منجر می‌شود، خاطرنشان کرد: خدمتگزاران نظام اسلامی باید شایستگی خود را با محک و معیار کار و تلاشی مضاعف و خدمت بی‌منت بسنجند نه اینکه مدیر و یا مجموعه‌ای بکوشند تا برای کسب کرسی مدیریت خود را به هر آب و آتشی بزنند و به هر کس و ناکس رو بیندازند.

نماینده ولی فقیه در استان نمایندگان استان را به پرهیز از برخی رفتارهای دخالت‌گونه در عزل و نصب‌ها فراخواند و یادآور شد: جایگاه مجلس جایگاهی ارزشمند در تدبیر امور و نگاه کلان به مصالح جامعه است و نباید نمایندگان با این حساسیت به کارهای کوچکی نظیر عزل و نصب مدیران همت کرده و از وظیفه خطیر خود غفلت کنند.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود شایستگی جامعه اسلامی را به پاسداری مبانی ارزشی و دینی دانست و گفت: دنیای غرب امروز به واسطه برخی رفتارها و نگرش‌های غلط و ناهنجار در بیراهه فساد افتاده است که تنها راه بازگشت آنها گرایش به فطرت پاک انسانی و الهی‌گونه است.

وی تاکید کرد:‌ جامعه‌ای که نتواند ارزش‌ها را پاس داشته و منکر را از جامعه بزداید هرگز قادر نخواهد بود برای پیشبرد اهداف خود به هدف‌گذاری کلان و مدبرانه دست بزند.

امام جمعه اردبیل بیان داشت:‌ کشورهای اروپایی که مدعیان دروغین دموکراسی و آزادی هستند امروز با ترفندهای مختلف با حجاب و پوشش اسلامی و رفتارهای عقلانی به مقابله پرداختند و سعی می‌کنند در این مسیر حرکت صحیحی را به انحراف بکشانند.

عاملی از بی‌حجابی به عنوان سرآغاز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی یاد کرد و افزود:‌ نتیجه پایبند نبودن به ارزش‌های فطری و الهی‌گونه جز به منجلاب فساد افتادن چیز دیگری نیست.

وی تصریح کرد: دشمنان امروز در کنار عناصر مختلفی که با آن به مقابله با جمهوری اسلامی ایران آمده‌اند با شبهه‌افکنی سعی می‌کنند اصالت و حقانیت دین مقدس اسلام را زیر سئوال ببرند که در همین ارتباط وهابیت را علیه شیعه مجهز کردند تا شیعه‌کشی را به عنوان یک امر مقدس ترویج دهد.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: ما افتخار می‌کنیم که در تفکر شیعه هیچ یک از رفتارها و اندیشه‌های پلید‌گونه وجود ندارد بلکه آنچه به زلال بودن این اندیشه کمک کرده است حرکت مدبرانه و عقلانی است که سبب رستگاری جامعه اسلامی و دستیابی بشر به تقوا و سعادت واقعی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم در آستانه اربعین حسینی مداحی و عزاداری شد و شرکت‌کنندگان در سوگ حضرت سید‌الشهدا و یاران با وفایش بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

انتهای پیام/62001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول