اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

فضای کشور را با عزل و نصب‌ها انتخاباتی نکنید

خبرگزاری فارس: خطیب نماز جمعه کازرون گفت: سران قوا مراقب باشند با عزل و نصب‌های بی‌حد و اندازه خود فضای کشور را زودهنگام انتخاباتی نکنند.

فضای کشور را با عزل و نصب‌ها انتخاباتی نکنید

به گزارش خبرگزای فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نمازجمعه امروز این شهر با گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت‌الله مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه در سخنانی اظهار داشت: بر اساس یک واقعیت تلخ که ساخته و پرداخته استعمارگران در جامعه ما و دیگر بلاد اسلامی بود، وحدت حوزه و دانشگاه با هوشیاری توسط امام (ره) مطرح شد.

وی افزود: استعمارگران زمانی که اعتقادات دینی مردم را مانع نقشه‌های شوم خود می‌دیدند به فکر تضعیف دین در محیط علمی و دانشگاهی شدند. 

امام جمعه کازرون هدف استعمارگران در تضعیف دین در محیط دانشگاهی را تربیت انسان‌های لاابالی و بی‌قید به مبانی دینی دانست و گفت: این رویه در دوران طاغوت نیز ادامه داشت اما با روشنفکری علما و فضلای دینی منجر به شکست شد.

خرسند ادامه داد: امروزه حوزه و دانشگاه به برکت نظام جمهوری اسلامی و تفکر امام (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری، پا به پای یکدیگر حرکت می‌کنند و قدم‌های مؤثری با همکاری هم برداشته‌اند.

وی در بخش دیگر سخنانش به تحولات اخیر کشور مصر اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به ایراداتی که توسط مخالفان و موافقان به رئیس جمهور این کشور وارد است بنابراین باید مردم هوشیار باشند و بهانه به دست استعمارگران و دشمنان ندهند.

خطیب نمازجمعه کازرون گفت: برخی از کشورهای غربی و عربی از موافقان و مخالفان رئیس جمهوری مصر حمایت می‌کنند که این وضعیت به نفع این کشور نیست و فقط خواسته دشمنان ناخودآگاه برآورده می‌شود.

خرسند به شدت گرفتن درگیری‌های تروریستی پی در پی با سرکردگی آشکار و بی‌پرده و غیرقانونی کشورهای غربی و عربی در صحنه تحولات کشور سوریه اشاره و تصریح کرد: آنها با زور سلاح می‌خواهند یک نظام را بدون اهمیت دادن به نظر مردم ساقط کنند که این امر ناشدنی است.

وی اضافه کرد: کشور سوریه برای ملت ایران اسلامی یک اهمیت راهبردی دارد و مهم‌ترین متحد کشور عربی با جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی بود که از حقانیت کشورمان پیوسته دفاع می‌کرد.

امام جمعه کازرون، تکیه بر دموکراسی و ایجاد یک انتخابات آزاد و احترام به نظر مردم را تنها راه حل قضیه سوریه و برون‌رفت از بحران کنونی در این کشور عنوان کرد.

خرسند در بخش پایانی خطبه دوم از سران سه قوه و دلسوزان نظام خواست مراقب فضای سیاسی کشور باشند و با سخنانشان در تریبون‌ها و تعریف و تمجیدهای بی‌مورد فضای کشور را زودهنگام انتخاباتی نکنند.

این مسئول گفت: امروزه حفظ آرامش، رسیدگی به وضعیت بیکاری، تورم و مسائل اقتصادی مردم ضروری‌تر از تعریف و تمجید و عزل و نصب‌های بی‌اندازه است.

خرسند افزود: هرکسی و هر طیفی بخواهد فضای کشور را ملتهب کند منکر است و باید مراقب دشمن در این عرصه باشند.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول