اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با شب اربعین و همنوا با ناله‌های حضرت زینب

سوگواره غریبانه در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت‌های مذهبی شهرستان اردبیل گفت: همزمان با شب اربعین حسینی و همنوا با قافله اسرا و ناله‌های حضرت زینب (س) سوگواره غریبانه در نقاط مختلف شهر اردبیل برگزار می‌شود.

سوگواره غریبانه در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید ابراهیم میر‌عباس‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های اربعین حسینی در اردبیل اظهار داشت: فردا همزمان با 18 میلیون زائر کربلای معلی که از نقاط مختلف در این روز با عظمت وارد شهر حسینی می‌شوند برای زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی محافل عزا و سوگواری اربعین سالار شهیدان حضرت سید‌الشهدا به همت هیئت امنای مساجد و محلات مختلف در جای جای شهر حسینی اردبیل برگزار می‌شود.

وی با پاسداشت این روز با عظمت خاطرنشان کرد: در اربعین حسینی یکی از اعمال مستحبی که به آن تاکید شده است مربوط به زیارت امام حسین (ع) است که توصیه شده در این روز حداقل از راه دور به ساحت سید‌الشهدا عرض ارادتی شده و زیارتنامه آن حضرت قرائت شود.

رئیس هیئت‌های مذهبی شهرستان اردبیل با اشاره به اینکه سوگواره غریبانه به همت هیئت‌النور اردبیل و با حضور جمع کثیری از جوانان و نوجوانان عاشورایی و کربلایی برگزار می‌شود، یادآور شد: این مراسم امشب از ساعت 9 شب آغاز می‌شود و علاوه بر مداحی و عزاداری و سینه‌زنی، سخنرانی نیز با هدف تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) و عظمت و جایگاه این نهضت ارزشی توسط یکی از اساتید حوزه و دانشگاه انجام می‌شود.

میرعباس‌زاده از اربعین حسینی به عنوان روز تجدید بیعت دوباره با آرمان‌های مکتبی سید‌الشهدا یاد کرد و گفت: در کنار این برنامه فردا همزمان با اربعین حسینی دستجات و گروه‌های عزاداری شبیه‌خوانی و هیئت‌های عاشقان ثار‌الله برنامه‌هایی را نیز برگزار کرده و توزیع نذری نیز در مناطق مختلف شهر صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اردبیل با یادآوری اینکه این سازمان نیز در راستای اهداف فرهنگی و معنوی خود در ساماندهی و برگزاری مطلوب این برنامه‌ها پیشقدم است، بیان داشت:‌ ضرورت دارد نسل امروز ما بیشتر با شاخصه‌ها و برجستگی‌های ائمه هدی و کرامات اهل بیت عصمت و طهارت آشنا شده و در الگوگیری از سیره ائمه اطهار پیشقدم شوند.

میرعباس‌زاده ضرورت تقویت باورهای دینی و تجدید بیعت با آرمان مقدس حسینی و کربلایی را از مهم‌ترین شاخصه‌های برگزاری چنین برنامه‌های معنوی توصیف کرد و افزود: امروز به این دلیل دشمنان اسلام سعی می‌کنند تا در این مسیر آرمانی انحراف ایجاد کنند که از درک حقیقت نهضت سید‌الشهدا در ترس، هراس و نگرانی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی اربعین حسینی را نقطه اوج دلدادگی عاشقان حسینی و نهایت ترس و واهمه دشمن از شکوه حضور امت اسلامی و شیعی یاد کرد و گفت: دشمنان ما از سر عجز و ناتوانی با مجهز کردن گروه‌ها و فرقه‌هایی همچون وهابیت و بهاییت سعی می‌کنند در این حضور سیل‌آسا خدعه و خدشه‌ای وارد کنند اما حقیقت عاشورا چون رودی سیال است که هیچ وقت متوقف نشده و یا رنگ و بوی کهنگی به خود نمی‌گیرد.

انتهای پیام/62005/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول