اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

نباید از درس‌های اربعین حسینی غفلت شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه ماکو گفت: شایسته نیست از درس‌هایی که در اربعین حسینی نهفته است غفلت شود.

نباید از درس‌های اربعین حسینی غفلت شود

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ماکو با اشاره به اینکه هم‌اکنون در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: در اربعین حسینی به عبارتی چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان درس‌های زیادی برای مسلمانان و عبرت‌های زیادی هم برای دشمنان نهفته که نباید به فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان چراغ هدایت بشریت را روشن نگه داشته، ‌اضافه کرد: ابنای بشر به ویژه مسلمانان جهان برای همیشه وامدار ائمه معصوم (ع) و اصحاب ایشان هستند چرا که با هدیه کردن خون خود برای زنده نگه داشتن دین مبین اسلام کمک شایانی کردند.

امام جمعه ماکو با اظهار به اینکه امام حسین (ع) شخصیتی متعلق به جهانیان و همه اعصار است، افزود: باید برای انتقال آموزه‌های دینی و معرفی دقیق دین مبین اسلام اهتمام شود تا در راستای احیا و عمل به مفاهیم اسلامی قدمی برداشته شود چرا که در این صورت این مفاهیم الهی در جامعه بهتر نهادینه می‌شود.

رنجبری با اشاره به فرا رسیدن سالروز حماسه 9 دی، این روز را حماسه‌ای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و یادآور شد: در این روز بزرگ ملت ایران با مقام معظم رهبری تجدید میثاق کرده و برای پایداری خود تا زمان تحقق کامل آرمان‌های امام خمینی (ره) از ادامه راه خسته نمی‌شوند.

وی اقدام به‌هنگام و حرکت درست را مهم‌ترین ویژگی یک فرد بابصیرت دانست و اذعان داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تلاش بودند با دست زدن به نیرنگ‌های مختلف خود را دوستدار و دلسوز ملت ایران نشان دهند، ولی هموطنان به دلیل آگاهی از مقتضیات زمان توانستند به باطل بودن ادعاهای دشمن پی برده و با ترتیب دادن راهپیمایی 9 دی دشمنان را مأیوس کنند.

انتهای پیام/61002/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول