اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر خبر داد

برگزاری 850 مراسم عزاداری در دهه آخر صفر

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: 850 مراسم عزاداری ویژه اربعین حسینی و دهه آخر صفر در استان بوشهر برگزار می‎شود.

برگزاری 850 مراسم عزاداری در دهه آخر صفر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت الاسلام سیدنورالله موسوی‌نیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حرکت کاروان سوگواری و دستجات زنجیرزنی هیئت‌های مذهبی در سالروز اربعین حسینی با حضور مسئولان و مردم در شهر بوشهر صبح پنجشنبه 14 دی ماه 91 ساعت 9 و 30 دقیقه از خیابان امام خمینی (ره) مقابل مسجد توحید به سمت مصلای جمعه مرکز استان به عزاداری می‎پردازند و در ادامه مراسم سوگواری در مصلا با سخنرانی حجت‌الاسلام عوض‌پور برگزار می‎شود.

وی افزود: با هماهنگی شورای هیئت‎های مذهبی، حرکت کاروان سوگواری و دسته‎جات زنجیرزنی هیئت‎های مذهبی محلات منطقه دو شهر بوشهر  صبح پنجشنبه 14 دی ماه 91 ساعت 9 و 30 دقیقه از سه راه تامین اجتماعی به سمت امام‌زاده عبدالمهیمن برگزار می‌شود.

موسوی‌نیا بیان کرد: همچنین حرکت دسته‎جات عزاداری در سالروز مراسم 28 صفر، رحلت پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) جمعه 22 دی  91 ساعت 9 و 30 صبح از مسجد توحید به سمت مصلای شهر بوشهر برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر یادآور شد: به ‌مناسبت شهادت امام هشتم حضرت امام رضا (ع) حرکت دسته‌جات عزاداری هیئت‌های مذهبی و کاروان بزرگ سوگواری در شهر بوشهر در 23 دیماه مصادف با 30 صفر ساعت 9 و 30 صبح از مقابل مسجد توحید به سمت مصلای جمعه مرکز استان برگزار می‎شود.

وی ادامه داد: همزمان با این مراسم‎ها، در منطقه 2 شهر بوشهر نیز به جز مراسم 28 صفر، رحلت پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) که به دلیل مصادف شدن با روز جمعه و برگزاری نماز با صلابت جمعه حرکت دسته‎های عزاداری به صورت متمرکز از مقابل مسجد توحید به سمت مصلا انجام شده و مراسم روز اربعین و شهادت امام هشتم حضرت امام رضا (ع) در همان منطقه برگزار می‎شود.

موسوی‌نیا از برگزاری مسابقه پیامکی آرام جانم می‎رود به همت هیئت مذهبی محبان اهل بیت (ع) بوشهر و با همکاری کانون فرهنگی تبلیغی سپهر ولایت خبر داد و در ادامه اظهار داشت: 35 نفر از برندگان این مسابقه پیامکی در سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) به مشهد مقدس اعزام می‎شوند.

وی خاطرنشان کرد: به همت هیئت مذهبی فاطمیون بوشهر مراسم دهه آخر صفر با سخنرانی حجت الاسلام حاج شیخ یعقوب شاهمیری و مداحی حاج صادق آهنگران به همراه قرائت زیارت اربعین توسط حجت‌الاسلام حاج شیخ ابراهیم تشکری 12 الی 22 دی ماه 91 ساعت 20 در حسینیه اباعبدالله الحسین (ع) گلزار بهشت صادق شهر بوشهر برگزار می‎شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای بوشهر در عملیات کربلای چهار با حضور ذاکر اهل بیت (ع) حاج صادق آهنگران 14 و 15 دی ماه 91 ساعت 20 و با خاطره‎گویی یادگاران دفاع مقدس سردار حاج محمد صابر و سردار حاج عباس حسن‌زاده در حسینیه اباعبدالله الحسین (ع) گلزار بهشت صادق شهر بوشهر برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری مراسم سوگواری دهه آخر صفر در تکیه حضرت ابوالفضل (ع) در شهر بوشهر خبر داد و یادآور شد: مراسم دهه آخر صفر با سخنرانی حجت الاسلام ادیب یزدی و حجت الاسلام اسماعیل‌نیا و با مداحی حاج حسین احمدی‌پور، حاج محمد رازقی‌پور و حاج میثم بهرامی از 14 دیماه سال‌جاری ساعت 19 به همت هیئت مذهبی سائلین الزینب (س) مسجد صاحب الزمان (عج) کوی بهمنی به مدت 10 شب برگزار می‎شود.

موسوی‌نیا گفت: مراسم سوگواری اربعین حسینی به همت هیئت مذهبی محبین حضرت رسول (ص) کوی باغ زهرا بوشهر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین جعفری و با مداحی کربلایی سید حسن هاشمی از 12 دیماه 91 ساعت 20 به مدت سه شب در تکیه هیئت مذهبی رایة‌العباس (ع) رهروان شهدا کوی بازرگانی مرکز استان برگزار می‎شود.

وی تاکید کرد: به همین مناسبت ویژه برنامه‎های محوری اربعین حسینی و دهه آخر صفر در بیش از 850 نقطه از مساجد، هیئت‎های مذهبی و حسینیه‎ها در استان برگزار و مراسم سخنرانی، سوگواری و زنجیرزنی دسته‎جات به همراه سینه‎زنی سنتی و نوحه‎خوانی با شکوه خاصی بر پا می‎شود که مردم بوشهر در این نوع عزاداری‌ها شرکت و به اهل بیت (ع) ابراز علاقه می‌کنند.

موسوی‌نیا بیان کرد: ویژه مراسم محوری سوگواره اربعین و دهه آخر صفر با سخنرانی حجت الاسلام اسماعیل‌پور و حجت الاسلام آقامیری و مداحی ذاکران اهل‌ بیت (ع) حاج سید مهدی عطایی و حاج علی بیات به همت هیئت مذهبی منتظران حضرت مهدی (عج) و با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و با مشارکت پایگاه مقاومت نجف اشرف از 13 دی ماه سال‌جاری ساعت 19 و 30 دقیقه به مدت 10 شب به همراه قرائت زیارتنامه در مسجد خاتم‌الانبیاء (ص) مرکز استان برگزار می‎شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر یادآور شد: به همت هیئت مذهبی محبین ابن زهرا (س) بوشهر با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان مراسم سوگواری و عزاداری دهه آخر صفر خوزستانی‌های مقیم مرکز استان از 18 دی ماه سال‌جاری به مدت چهار شب متوالی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید علی موسوی و با مداحی کربلایی عادل جاسمیان فرد ذاکر اهل بیت (ع) ساعت 20 در حسینیه فاطمه زهرا (س) کوی بی‌سیم شهر بوشهر برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: ویژه مراسم محوری آذربایجانی‌های مقیم بوشهر به مناسبت اربعین حسینی و دهه آخر صفر با سخنرانی حجت الاسلام محمد رضوانی با حضور عاشقان، محبان و خادمان حضرت ابوالفضل العباس (ع) در مسجد آذربایجانی‌های مرکز استان از ساعت 20 و 30 دقیقه برگزار می‎شود.

موسوی‌نیا خاطرنشان کرد: به همت هیئت‎های مذهبی مکتب فاطمیه (س) بوشهر ویژه برنامه مراسم به همین مناسبت در مرکز استان برگزار می‎شود.

وی افزود: به مناسبت ایام حزن و اندوه و عزای سالار شهیدان مراسم سوگواری اربعین حسینی و دهه‌ی آخر صفر به همت هیات امناء حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) دشتی‎های مقیم بوشهر و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمود واعظ شهیدی و مداحی مداحان اهل ‌بیت (ع) از شانزدهم صفر ساعت 20 برگزار می‎شود.

موسوی‌نیا گفت: مراسم سوگواری و عزاداری دهه آخر صفر از 12 دی ماه 91 با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ذالنور و با مداحی ذاکران اهل بیت (ع) به همت هیئت مذهبی محبین اهل بیت (ع) بوشهر هر شب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد قرآن برگزار می‎شود.

وی از برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری اربعین حسینی و دهه آخر صفر در بوشهر خبر داد و در ادامه اظهار  داشت: مراسم عزاداری اربعین حسینی با سخنرانی حجت الاسلام عوض پور از 14 دیماه 91 ساعت 19 به مدت چهار شب و مراسم سوگواری دهه آخر صفر با سخنرانی حجت الاسلام اکبری از 19 دیماه 91 ساعت 19 به مدت سه شب و به مسجد حاج محمد علی و پایگاه مقاومت بسیج شهید فولادی در محل هیئت مذهبی  ابی عبدالله الحسین (ع) شهر بوشهر برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: مراسم بزرگ تعزیه اربعین حسینی به همت هیئت مذهبی المهدی (عج) بوشهر ساعت 14 و 30 دقیقه در محل میدان تعزیه کوی بندرگاه برگزار می‎شود و همچنین تعزیه بازگشت اسرا از شام به کربلا و تعزیه طفلان مسلم ویژه دهه‌ی آخر صفر برگزار خواهد شد.

وی از اعزام کاروان یک‌هزار و 900 نفری پیاده به کربلا خبر داد و گفت: حرکت دوستداران سید و سالار شهیدان به صورت خودجوش بوده است و این پیاده‎روی با همکاری و هماهنگی دفتر امام جمعه شهر چغادک هزار و 900 نفر از زائران حسینی با حضور خیل عظیم دوستداران اهل بیت (ع) در قالب 44 دستگاه اتوبوس برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به کربلای معلی عازم شدند.

موسوی‌نیا در ادامه از برگزاری یادواره شهدای فدائیان اسلام در بوشهر که 29 دیماه 91 بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد شیخ سعدون محله کوتی شهر بوشهر خبر داد.

وی اضافه کرد: به همت حوزه هنری استان ششمین همایش موسیقی مذهبی نجواگران عشق به همراه تجلیل از پیشکسوتان و ذاکران اهل بیت (ع) ماندنی فرید و حاج اسماعیل ایراندوست چهارشنبه 13 دیماه 91 ساعت 18 در سینما بهمن بوشهر برگزار می‎شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: مراسم پرفیض و معنوی دعای ندبه با سخنرانی حجت الاسلام نصاری و با مداحی کربلایی غلامرضا ابراهیمی و به همت هیئت مذهبی سائلین الحسین (ع) ساعت شش و 20 دقیقه در مهدیه امام خمینی (ره) بوشهر برگزار می‎شود و مراسم همزمان به صورت زنده از رادیو بوشهر پخش می‎گردد.

وی اظهار داشت: به همت هیئت مذهبی حسینیه سید محمد بلبلی‎ها و با نوحه‎خوانی ذاکر اهل بیت (ع) حاج ابراهیم ملاح زاده مراسم عزاداری اربعین حسینی در شب‎های هیجدهم، نوزدهم و بیستم ساعت 22 و 30 دقیقه و در روز اربعین حسینی ساعت 15 و مراسم عزاداری و سینه‎زنی سنتی در شب‎های بیست و ششم، بیست و هفتم و بیست و هشتم صفر ساعت 22 و 30 دقیقه و در روز 28 صفر ساعت 15 و در شب 30 صفر مصادف با شهادت امام رضا (ع) در همان ساعت برگزار می‎شود.

وی افزود: ویژه مراسم سینه‎زنی سنتی در بوشهر با نوحه‌خوانی حاج حبیب چاهشوری در مسجد امام حسن مجتبی (ع) کوی جبری شب‎ها ساعت 22 و 30 دقیقه و در روز اربعین حسینی و 28 صفر ساعت 15 و در مسجد سلمان فارسی کوی جفره شب‌ها ساعت 23 و 30 دقیقه و در روز اربعین حسینی و 28 صفر ساعت 13 با حضور عزاداران و ارادتمندان حضرت سیدالشهدا (ع) بر پا می‎گردد.

موسوی‌نیا اعلام کرد: شهروندان بوشهری برای اطلاع بیشتر از برگزاری برنامه‎ها و مراسمات مذهبی و فرهنگی استان در ایام محرم و صفر می‎توانند به صورت شبانه‌روزی با روابط عمومی شورا با شماره تلفن  3540400 0771 تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/66007/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول