اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار لردگان اعلام کرد

تحقق 77 درصدی اشتغال تعهدشده در لردگان

خبرگزاری فارس: فرماندار لردگان از تحقق 77 درصدی اشتغال تعهد‌شده در این شهرستان طی سال جاری خبر داد.

تحقق 77 درصدی اشتغال تعهدشده در لردگان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی زاهدی بعد از ظهر امروز در نشست کمیته اشتغال این شهرستان با بیان این مطلب اظهار داشت: سهم این شهرستان از تعهد اشتغال چهارمحال و بختیاری 3 هزار و 691 فرصت شغلی در سال جاری است که ‌تاکنون 2 هزار و 814 فرصت شغلی در این شهرستان به همت دستگاه‎های اجرایی ایجاد شده است.

وی با اشاره به شرایط خاص حاکم بر اقتصاد کشور‌ افزود: اگر طرح‎های مصوب و آغاز شده در دولت‎های نهم و دهم گشایش یافته و با تخصیص و تامین اعتبار لازم تکمیل و به بهره‌برداری برسد، فرصت‎های شغلی قابل توجهی در این شهرستان ایجاد شده که بر نرخ بیکاری اثر بسیار زیادی خواهد گذاشت.

ظرفیت اشتغالزایی سد خرسان 3 بیش از 4 هزار نفر است

به گفته زاهدی با رفع مشکلات اعتباری طرح احداث سد خرسان سه بیش از 4 هزار فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد خواهد شد که رقمی قابل توجه است.

وی میزان اشتغال ایجاد شده در این شهرستان طی 9 ماه گذشته را رضایت بخش عنوان کرد و گفت: کمیته راستی‎آزمایی طرح‌های اشتغالزا در این شهرستان فعال شده که به بررسی وضعیت این طرح‎ها خواهد پرداخت تا اشتغال‎های ایجاد شده پایدار بماند.

فرماندار شهرستان لردگان به سند توسعه اشتغال شهرستان ‌اشاره کرد و افزود: بر اساس این سند تا پایان برنامه پنجم توسعه باید نرخ بیکاری در شهرستان به هفت درصد برسد که تحقق این هدف، همکاری و تلاش مضاعف همه دستگاه‎های اجرایی به ویژه بانک‎های عامل را طلب می‎کند.

*درخواست دو ضامن برای وام کمتر از 10 میلیون تخلف است

وی ادامه داد: بانک‎ها در ارائه تسهیلات کمتر از 100 میلیون ریال مطابق دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی، نباید بیشتر از یک نفر ضامن از متقاضی طلب کنند که اگر جز این باشد تخلف بوده و در صورت مشاهده و گزارش برابر مقررات با بانک و کارمند متخلف برخورد خواهد شد.

*بانک‎ها از پذیرش طرح‎های مشاغل خانگی امتناع می‎کنند

زاهدی به مشکلات اجرای طرح‎های مشاغل خانگی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: اجرای طرح‎های مشاغل خانگی از سیاست‌ها و برنامه‎های اولویت‌دار دولت در راستای ایجاد اشتغال به ویژه اشتغال بانوان در کشور است و به همین منظور در سال جاری اعتباری معادل 67 میلیارد و 250 میلیون ریال به این شهرستان اختصاص داده شد که این اعتبار میان دستگاه‎های اجرایی شهرستان برای جذب و تامین هزینه اجرایی طرح‎های مشاغل خانگی توزیع شد.

وی تصریح کرد: در دستگاه‏های اجرایی شهرستان نیز پرونده‎های متقاضیان اجرای طرح‎های مشاغل خانگی تکمیل و آماده معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات شد اما متاسفانه بانک‌های عامل این استان از پذیرش پرونده‎ها امتناع می‌کنند.

فرماندار شهرستان لردگان خاطرنشان کرد: از مبلغ تسهیلات اختصاص یافته به این شهرستان تاکنون کمتر از 30 درصد آن توسط بانک‎ها پرداخت شده که در مقایسه با دیگر شهرستان‌ها جفا به حق شهرستان لردگان است.

انتهای پیام/68001/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول