اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی:

دولت از طرح‌های صنایع اشتغال‌زا در بخش کشاورزی حمایت می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان‌شرقی از حمایت دولت از طرح‌های صنایع تبدیلی اشتغال‌زا در بخش کشاورزی و دامی خبر داد و گفت: اولویت این سرمایه‌گذاری در مناطق مستعد کشاورزی کمتر توسعه یافته و محروم است.

دولت از طرح‌های صنایع اشتغال‌زا در بخش کشاورزی حمایت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، محمد حسینی صبح امروز در همایش کشاورزی شورای اسلامی استان در شهرستان اهر اظهار کرد: با توجه به موقعیت خاص آب و هوایی و ظرفیت‌های کشاورزی منطقه با مشارکت بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) از طرح‌های کشاورزی، صنایع تبدیلی و فرآورده‌های لبنی و گوشتی که دارای توجیه اقتصادی مناسب و اشتغال‌زا باشد بالغ بر 10 میلیارد ریال در هر یک از این طرح‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی افزود: اولویت این سرمایه‌گذاری در مناطق مستعد کشاورزی کمتر توسعه یافته و محروم است که این امر می‌تواند به توسعه کشاورزی و اشتغال منطقه کمک قابل توجهی کند.

حسینی با اشاره به موقعیت دام زنده منطقه ارسباران و وجود بیش از سه میلیون واحد دامی در شهرستان اهر و شهرهای همجوار راه‌اندازی و توسعه بازار مدرن شهرستان اهر را برای تأمین گوشت قرمز استان و زمینه برای صادرات ضروری برشمرد.

مدیرکل امور روستایی در ادامه با اشاره به زلزله اخیر تلاش نهادهای دست‌اندرکار در امر بازسازی مناطق روستایی را قابل توجه و درخور تحسین عنوان کرد و افزود: دولت با همکاری تمام دستگاه‌ها تا آخرین لحظه اتمام اماکن در دست اجرای مسکونی و دامی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش‌های مختلف در کنار مردم مناطق زلزله‌زده خواهد بود و برای رفاه و آسایش مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

در این همایش روسای شوراهای اسلامی شهرهای اهر، هریس، ورزقان و بخشداران این مناطق استمهال بدهی کشاورزان، پرداخت حق بیمه روستائیان از سوی دولت در سال‌ جاری، توسعه آبیاری تحت فشار پایاب سدهای در دست اجرا، استفاده از ظرفیت شوراها، توجه به راه‌های ارتباطی روستایی و مزارع بین راهی را درخواست کردند.

همچنین پرداخت حق آبه از سد امارات برای کشاورزی هوراند، راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی در اهر، اختصاص اعتبارات ویژه به بخش کشاورزی مناطق زلزله‌زده، توجه به تأمین آب شرب روستایی، فاضلاب روستایی، ناتوانی روستائیان برای پرداخت 600 هزار تومان برای دریافت سند، برقی کردن چاه‌های روستایی، تسریع در اتمام سد هرزه ورز، حمایت جهاد کشاورزی از ایجاد سدهای معیشتی، بیمه محصولات کشاورزی و باغی و ایجاد صنایع تبدیلی را خواستار شدند. 

انتهای پیام/60003/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول