اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع نمایندگان شمال غرب کشور مطرح کرد

انتقاد شدید از مدیریت ناکار‌آمد کشت و صنعت مغان

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع نمایندگان شمال غرب کشور از مدیریت ناکار‌آمد و همچنین بهره‌وری پایین کشت و صنعت مغان به عنوان یک بنگاه اقتصادی عظیم به شدت انتقاد کرد.

انتقاد شدید از مدیریت ناکار‌آمد کشت و صنعت مغان

منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما به جای اینکه این ظرفیت ممتاز را قدر دانسته و این مجموعه را تبدیل به مرکز باروری اقتصادی کنیم آن را به مرکز رکود تولید و توسعه اقتصادی منطقه تبدیل کردیم و حالا نیز به فکر فروختن آن هستیم.

وی گزینش سیاسی مدیریت در این مجموعه و برخی بی‌کفایتی‌های مدیریتی فعلی و سابق را از علل و عوامل رکود کشت و صنعت مغان برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز بهترین فرصت برای ما پیش آمده تا کشت و صنعت را به عنوان قطب کشاورزی خاورمیانه، کشور و استان تبدیل کنیم و با تغییر مدیریت این مجموعه و ارائه راهکارهای توانمند‌سازی بکوشیم تا این نگین خاورمیانه و کشور پویاتر شود.

دانشگاه جامع کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

حقیقت‌پور در بخش دیگری از سخنان خود توسعه دانشگاه‌ها، رشته‌های تکمیلی مراکز علمی و راه‌اندازی دانشگاه مهندسی فناوری نوین سبلان را از مهم‌ترین اقدامات در حوزه کیفی‌سازی علوم و تحصیلات دانشگاهی برشمرد و بر تقویت آنها تاکید کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی دانشگاه جامع کشاورزی در استان با تصویب دولت خبر داد و یادآور شد: با استقرار این دانشگاه کشاورزی به صورت علمی و به شکل هدفمند توسعه پیدا می‌کند و منافع عموم مردم نیز حفظ خواهد شد.

اردبیل کمتر از 20 میلیون دلار از تسهیلات صندوق توسعه ملی بهره‌مند شده است

وی در خصوص آخرین وضعیت پتروشیمی نیز گفت: ما تسهیلات این مجموعه را از اولویت دو به یک تبدیل کردیم و قرار است بانک توسعه صادرات رقم 160 میلیون دلار اعتبار این پروژه را از طریق صندوق توسعه ملی اختصاص یافته پرداخت کند.

حقیقت‌پور منابع این صندوق را 40 میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: استان اردبیل کمتر از 20 میلیون دلار از این تسهیلات استفاده کرده در حالی که ما بهتر از این می‌توانستیم کارکرد داشته باشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان از عقد قرارداد دانش فنی پتروشیمی اردبیل خبر داد و بیان داشت: با یک شرکت اروپایی با هدف انتقال دانش فنی رایزنی لازم و عقد قرارداد صورت گرفته و اگر موانع و مشکلات احتمالی وجود نداشته باشد به زودی سرمایه‌گذار پتروشیمی با دریافت تسهیلات کار خود را آغاز می‌کند.

وی البته در این مسیر با یک مشکل نیز روبرو بودیم و آن سهم 30 درصدی دولت در احداث این مجموعه بود که باید بر اساس قوانین به کمتر از 20 درصد می‌رسید تا تسهیلات صندوق پرداخت می‌شد.

حقیقت‌پور در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: با همکاری بانک ملی و پیگیری وزارت صنعت، معدن و تجارت این سهم قرار است به زیر 20 درصد رسیده و وام 160 میلیون دلاری برای این پروژه پرداخت شود.

انتهای پیام/62001/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول