اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت اظهار کرد

بی‌برنامگی بلای جان دستگاه‌های فرهنگی / سوءمدیریت باعث محو داشته‌های فرهنگی

خبرگزاری فارس: امام جمعه دهدشت با اشاره به حساسیت برنامه‌های فرهنگی گفت: مدیران فرهنگی باید کاربلد و با برنامه باشند چرا که داشته‌های فرهنگی با سوءمدیریت از بین می‌رود.

بی‌برنامگی بلای جان دستگاه‌های فرهنگی / سوءمدیریت باعث محو داشته‌های فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در حاشیه نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی شهرستان کهگیلویه اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های بزرگ مذهب شیعه برگزاری مناسبت‌های مذهبی است.

امام جمعه دهدشت افزود: برگزاری مناسبت‌ها و زنده نگه داشتن یاد امامان معصوم (ع) باعث عزت دین اسلام و مذهب شیعه می‌شود.

حسینی سوءمدیریت در مسائل فرهنگی را باعث از دست رفتن داشته‌های مذهبی دانست و بیان داشت: کسانی که در زمینه مذهبی مدیریت می‌کنند باید کاملا به کار خود مسلط باشند تا کار آنها جواب عکس ندهد.

وی همچنین بیان داشت: باید در مناسبت‌های مذهبی فضای شهرها و روستاها متناسب با نوع مناسبت تغییر کند و هر شخصی که به شهر و روستای ما وارد شد این تغییر را به صورت کاملا محسوس ببیند.

امام جمعه دهدشت با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم‌های عزاداری به هیچ وجه نباید باعث ایجاد اخلال در تردد و ایاب و ذهاب مردم و وسائل نقلیه شود.

حسینی از دستگاه‌های خدمات‌رسان و مدیران دستگاه‌ها خواست تا با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح مراسم اربعین حسینی باشکوه هر چه تمام‌تر انجام شود.

در ادامه سید محمد حسینی‌طلب با بیان این‌که ستاد ساماندهی شئون فرهنگی نقش حساس و تأثیرگذاری بر اجرای برنامه‌های فرهنگی دارد، عنوان کرد: یکی از وظایف اصلی این ستاد نظارت بر عملکرد هیئت‌های مذهبی است.

رئیس اداره تبلیغات کهگیلویه اضافه کرد: یکی از اموری که باعث رونق بخشیدن به مراسم‌های مذهبی می‌شود فضاسازی معابر عمومی و دستگاه‌های دولتی است.

حسینی‌طلب با بیان این‌که پاسداشت مناسبت‌ها وظیفه همه دستگاه‌ها بوده، تاکید کرد: دستگاه‌ها باید سعی کنند از هیئت‌های مذهبی به طرق مختلف حمایت شود.

وی با اشاره به این‌که اداره تبلیغات اسلامی به مناسبت دهه آخر صفر برنامه‌های متنوعی در مساجد شهرستان کهگیلویه برگزار خواهد کرد، افزود: سعی خواهیم کرد از مبلغان قوی دینی برای سخنرانی در مساجد استفاده کنیم.

در پایان این نشست ابراهیم جعفری با اشاره به اهمیت مراسم‌های مذهبی ابراز داشت: هیئت‌های مذهبی در طول تاریخ جایگاه و توان خود را به اثبات رسانده‌اند.

فرماندار کهگیلویه اضافه کرد: برای پیشبرد هر چه بهتر برنامه‌های مذهبی باید شرح وظایف دستگاه‌های دولتی به صورت دقیق مشخص شود.

جعفری با اشاره به این‌که در مسائل فرهنگی نگاه ویژه‌ای باید به روستاها و مناطق محروم داشته باشیم، عنوان کرد: عدالت فرهنگی در همه حال باید مد نظر مدیران قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/82008/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول