اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

علم و دانش مهم‌ترین پشتوانه محکم انسان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر آبیک، علم و دانش را مهم‌ترین تکیه‌گاه و پشتوانه محکم انسان ذکر کرد و گفت: معلمی شغل نیست بلکه نوعی عشق و عرفان است.

علم و دانش مهم‌ترین پشتوانه محکم انسان است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدابوتراب موسوی ظهر امروز در دیدار مسئولان آموزش و پرورش و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی شهرستان آبیک ضمن قدردانی از زحمات آموزش‌یاران و مسئولان نهضت سوادآموزی اظهار داشت: معلمی شغل نیست بلکه نوعی عشق و عرفان است.

وی افزود: برای وحدانیت خدای متعال سه شهود مطرح است که یکی خود خدا، دوم ملائکه و سوم صاحبان علم هستند، چراکه شناخت کاملی از خدا دارند.

امام جمعه آبیک با بیان اینکه در آیات قرآن کریم به جایگاه علم و عالم اهمیت و ارزش زیادی داده شده، تصریح کرد: هیچ موضوعی به اندازه علم در احادیث وارد نشده و در احادیث آمده که علم سلطان است هر کس آن را به دست آورد به پیش می‌رود، ولی هر کس آن را نداشته باشد زیر پا می‌ماند.

موسوی خاطرنشان کرد: عالم ذاتا ارزش، احترام و عزت دارد، چرا که تمام تلاش عالم هدایت افراد جامعه است که ارزشمند و از قداست خاصی برخوردار است.

وی بیان داشت: بنا بر روایات یک عالم با هزار عابد برابری می‌کند چرا که علم‌آموزی و دانش‌اندوزی انسان را به مدارج عالی انسانی می‌رساند.

امام جمعه آبیک با ذکر اینکه نمی‌توان مقام معلم را با هدیه دادن تعریف و تمجید کرد، افزود: معلم کسی است که مردم باید در برابر او کرنش کنند چرا که از چنان مقامی برخوردار است که همه ما مدیون معلم هستیم.

موسوی ابراز داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) برای فراگیری مردم در زمینه قرائت قرآن کریم و احادیث مشقات و سختی‌های زیادی را تحمل کردند تا بتوانند به مردم دیکته کنند و کار آموزش‌یاران نیز شباهت به کار پیامبر اکرم (ص) دارد که در راستای بی‌سوادی توانسته‌اند گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

وی ادامه داد: نهضت سوادآموزی از یادگارهای امام راحل است که محصول و اجر معنوی آن برای آموزش‌یاران قابل قیاس با مادیات نیست چرا که حوصله، صبر و اراده قوی می‌خواهد که خوشبختانه آموزش‌یاران این ویژگی‌ها را دارند.

امام جمعه آبیک ادامه داد: امام صادق (ع) نیز چهار هزار شاگرد تربیت کردند که می‌تواند به عنوان بهترین الگو برای آموزش‌یاران مطرح باشد.

موسوی گفت: عیب است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی کسی بی‌سواد باشد بنا بر این مطلوب است که با عزم قوی مسئولان و آموزشیاران هرچه زودتر نسبت به ریشه‌کنی بی‌سوادی تا پایان برنامه پنجم گام‌های اساسی برداشته شود.

وی اذعان داشت: اگر کسی یک نفر را باسواد کند، اگر کسی یک گناهکار را از گناه بازدارد و اگر کسی یک نفر را از نظر روحی و جسمی نجات دهد مانند این است که همه مردم را زنده کرده است.

انتهای پیام/77006/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول