اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

اقتدار نظام جمهوری اسلامی به پیشرفت‌های علمی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه گفت: امروز اقتدار نظام جمهوری اسلامی به پیشرفت‌های علمی است که صورت گرفته است.

اقتدار نظام جمهوری اسلامی به پیشرفت‌های علمی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید ‌احمد میرعمادی پیش‌ازظهر امروز در دیدار با اساتید و کارکنان دانشگاه پیام‌نور لرستان که در بیت امام‌جمعه خرم‌آباد برگزار شد ضمن تبریک گرامیداشت سالروز تاسیس دانشگاه پیام‌نور گفت: اگر امروز ایران اسلامی حرفی برای گفتن دارد این اقتدار از پیشرفت علمی است.

وی افزود: اگر ضعف علمی داشتیم امروز در عرصه‌های بین‌المللی حرفی برای گفتن نداشتیم اما به یاری خدا امروز ایران اسلامی در عرصه‌های مهم جهان در زمینه علمی حرف برای گفتن دارد.

میرعمادی در ادامه به مسئولیت امروز اساتید دانشگاه‌ها و اعضاء هیئت علمی دانشگاه‌های کشور گفت: نخستین رسالت اساتید دانشگاه‌ها انتقال ارزش‌ها و پیام‌های معنوی به نسل جوان است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: امروز اساتید در دانشگاه‌ها وظایف مهمی دارند که باید به خوبی به این وظایف به یکی از آنها انتقال ارزش‌ها و پیام‌های انقلاب اسلامی است، عمل کنند.

وی گفت: پیگیری گفتمان‌های انقلاب اسلامی یکی دیگر از مسئولیت‌های اعضاء هیئت علمی و اساتید دانشگاه‌ها در مراکز علمی و آموزشی است.

امام‌جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک پدیده بی‌نظیر بود که در دوره ما به وجود آمد و  این پدیده امروز به عنوان گفتمان در جهان جایگاه خاصی پیدا کرده است.

میرعمادی خاطرنشان کرد: عدالت‌محوری، مبارزه با ظلم و ستم کمک به محرومین، مظلومین و ... از گفتمان‌های انقلاب اسلامی است که خوشبختانه این گفتمان‌ها امروز در دنیا طرفدار دارند و ملت‌ها نیز به دنبال این گفتمان‌ها هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان یادآور شد: امروز گفتمان تنفر از آمریکا جهانی شده است و هر کجا سران آمریکا حضور پیدا می‌کنند مردم پرچم آمریکا را به آتش می‌کشند.

امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: حاکمیت ارزش‌ها و حاکمیت معنویت چیزی است که انقلاب اسلامی به همراه آورده و بسیار مهم است.

میرعمادی با بیان اینکه یکی دیگر از مسئولیت‌های اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها مسئولیت پیگیری مطالبات و ایده‌های مقام معظم رهبری است گفت: مسئله نهضت نرم‌افزاری، تولید علم نظریه‌پردازی، ایده‌پردازی، ایده‌سازی، مسئله جهاد اقتصادی، مسئله شکل هندسی جهان و ... از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری است که وظیفه اساتید، نخبگان، پژوهشگران و دانشگاهیان در این زمینه مهم و سنگین است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: اساتید دانشگاه‌ها باید پایان‌نامه‌های دانشجویی را به سمت مطالبات و ایده‌های مقام معظم رهبری و گفتمان‌های انقلاب هدایت کنند که متاسفانه در این زمینه امروز خلأ وجود دارد.

میرعمادی گفت: امروز در زمینه علمی پیشرفت خوبی داشته‌ایم ولی باید در زمینه‌های مهم دیگر از جمله زمینه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پیشرفت کنیم.

امام‌جمعه خرم‌آباد یادآور شد: دانشگاهیان باید به پیشرفت‌های فرهنگی توجه داشته باشند زیرا پیشرفت فرهنگی بسیار مهم است و ملت ایران همواره فرهنگ‌ساز و تمدن‌ساز بوده‌اند که این فرهنگ‌سازی باید در اولویت کاری قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه لرستان با اشاره به اینکه امروز مقام معظم رهبری 5 سال است که در پیام‌های نوروزی خود مسئله اقتصادی را مطرح می‌کند گفت: مسئله اقتصادی یک مسئله مهم است و نقش دانشگاهیان، نخبگان و پژوهشگران در این زمینه بسیار ضروری و تأثیر‌گذار است.

امام‌جمعه خرم‌‌آباد یکی دیگر از مسئولیت‌های اساتید و دانشگاهیان را پرورش فکری و فرهنگیان دانشجویان عنوان کرد و گفت: اساتید ما باید در جهت ایجاد خلاقیت و نوآوری تلاش کنند زیرا مسئله استعداد‌یابی شناسایی و پرورش استعداد‌های نظام آموزشی ما فقط القاء کلمات در ذهن است.

میرعمادی خاطرنشان کرد: دانشجویان باید اعتماد ‌به نفس داشته باشند زیرا حل مشکلات و پیشرفت‌های جامعه در سایه اعتماد‌به نفس است.

وی در ادامه از تلاش و کوشش رئیس دانشگاه پیام‌نور لرستان و همه کارکنان این دانشگاه تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه علیزاده رئیس دانشگاه پیام‌نور لرستان گزارش عملکردی را ارائه داد.

انتهای پیام/2304/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول