اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

محیط‌های دانشگاهی قم باید ارزشی‌ترین محیط‌های علمی کشور باشند

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: محیط‌های دانشگاهی استان قم باید الگو بوده و جزو ارزشی‌ترین محیط‌های علمی کشور باشند.

محیط‌های دانشگاهی قم باید ارزشی‌ترین محیط‌های علمی کشور باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کرم‌رضا پیریایی در نشست با مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از تشکیل چنین نشست هم‌اندیشی، اظهار کرد: به فضل الهی و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، روند خوبی در پرداختن به مباحث و موضوعات اساسی حوزه علمی و فرهنگی استان شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه این نشست جزو 10 نشست برگزار شده با مسئولان و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه‌های استان در ماه‌های اخیر محسوب می‌شود افزود: این مسیر را تا دستیابی به اهداف مدنظر و رسیدن به خروجی مناسب ادامه خواهیم داد.

استاندار قم با اشاره به اینکه محیط‌های دانشگاهی استان قم باید الگو بوده و جزو ارزشی‌ترین محیط‌های علمی کشور باشند، وظیفه مراکز فرهنگی و دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در این زمینه را مهم و خطیر خواند و گفت: اجرای طرح‌های بینشی و اعتقادی همانند ضیافت اندیشه و معرفت‌افزایی اساتید به عنوان یک نیاز جدی باید در برنامه‌های اولویت‌دار دانشگاه‌های استان قرار گیرد.

پیریایی لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای استفاده از ظرفیت‌های ویژه قم در کمک به ارتقای وضعیت فرهنگی دانشگاه‌های کشور را یادآور شد و افزود: قم می‌تواند کمک شایانی را به مباحث تحول در علوم انسانی، ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی و به طور کلی تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه مباحث فرهنگی دانشگاه‌ها و اسلامی شدن محیط‌های علمی کشور داشته باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی انجام گرفته در سطح دانشگاه‌های استان گفت: ارتقای سطح بینش دینی و نهادینه شدن معارف اسلامی در دانشگاه‌ها، مأموریت ویژه نهاد است.

حجت‌الاسلام محمدمهدی کرمی با تأکید بر اجرای طرح‌های هدفمند فرهنگی در دانشگاه‌ها و قدردانی از تلاش‌ها و زحمات استاندار قم در این زمینه اظهار کرد: معرفت‌افزایی اساتید، ضیافت اندیشه، سیر مطالعاتی کتب اندیشمندان و حلقه‌های معرفت دانشجویی از جمله طرح‌هایی هستند که شروع خوبی در استان داشته‌اند و امیدواریم با حمایت‌های مسئولان این روند تداوم یابد.

انتهای پیام/2258/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول