اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام اداره کل پیشگیری‌ قوه قضائیه عنوان کرد

اعتقاد محققان به علمی بودن فنون پیشگیری از وقوع جرم

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام اداره کل پیشگیری‌های وضعی، امنیتی و انتظامی قوه قضائیه گفت: محققان، پژوهشگران و اندیشمندان پیشگیری، اعتقاد به علمی و کاربردی بودن مباحث و تکنیک‌ها و فنون پیشگیری از وقوع جرم دارند.

اعتقاد محققان به علمی بودن فنون پیشگیری از وقوع جرم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علیرضا ساوری در نشست تخصصی رؤسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های استان کرمان اظهار داشت: تولید ادبیات پیشگیری، ایجاد و اعتقاد و باور به پیشگیری و ترویج آن در جامعه سیاسی، امنیتی، انتظامی و قضایی از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر در موضوع پیشگیری است.

وی تصریح کرد: مقدمه ورود حرفه‌ای و تخصصی به امر پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی مستلزم هماهنگی و همکاری دستگاه‌ها و مسئولان ذیربط آنها است.

ساوری بیان داشت: محققان، پژوهشگران و اندیشمندان پیشگیری، اعتقاد به علمی و کاربردی بودن مباحث و تکنیک‌ها و فنون پیشگیری از وقوع جرم دارند.

قائم‌مقام اداره کل پیشگیری‌های وضعی، امنیتی و انتظامی قوه قضائیه با اشاره به چاپ تدوین یک جلد کتاب راهنمایی کارگاه‌های علمی و کاربردی مدیریت پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی گفت: با بهره‌گیری از اسلوب و روش‌های اندیشمندان پیشگیری در دنیا یک مدل کاملاً بومی در این کتاب معرفی شده است.

ساوری پیشگیری از وقوع جرم در کتاب تدوین شده را بر پنج بخش تقسیم کرد و بیان داشت: شناخت مسئله، موضوع، جرم یا آسیب و تجزیه و تحلیل مسئله و موضوع و ارائه راهکارهای پیشگیری سه گام اول بحث پیشگیری است.

وی گفت: تهیه طرح اجرایی برای انجام مراحل مربوط به راهکار و ارزیابی میزان اجرای طرح‌ها نیز دو گام بعدی از پنج گام پیش‌بینی شده در کتاب مذکور است.

ساوری خاطرنشان کرد: در کتاب تدوین شده 13 محور و 41 تکنیک و در سه حوزه پیشگیری‌های اجتماعی، فرهنگی و وضعی، امنیتی و انتظامی و حقوقی و قضایی به موضوع پرداخته شده است.

وی تصریح کرد: محورها و تکنیک‌های یاد شده عمدتاً ناظر به کاهش و پیشگیری از انگیزه ارتکاب جرم، سلب ابراز و فرصت ارتکاب جرم، باز اجتماعی کردن مجرمان و امکان بازگشت سالم آنان به جامعه و پرهیز از اقدامات مجرمانه گذشته در بین بزهکاران است.

ساروی عنوان کرد: یک نسخه کتاب راهنمای مذکور و فنون و تکنیک‌های پیشگیری در سایت مربوط به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه وجود دارد و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت به این کتاب دست یابند.

انتهای پیام/2446/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول