اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

افزایش علم پایه و اساس پیشرفت است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: نیاز جامعه به افزایش علوم پایه و اساس پیشرفت یک کشور است.

افزایش علم پایه و اساس پیشرفت است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، رحیم زمانی که به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته خیرآباد در جمع مردم این شهر سخن می‌گفت، نیاز جامعه به افزایش علوم را پایه و اساس پیشرفت یک کشور عنوان داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در بحث سواد آموزی و علم اظهار داشت: در این بحث باید فلسفه علم را به افراد آموخت؛ چراکه نیاز جامعه امروزی برای پیشرفت افزایش علم است.

وی در ادامه به یکی از روایات حضرت رسول اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: علم از دیدگاه حضرت محمد دارای جایگاه خاصی بوده تا جایی که داشتن علم کم را بهتر از هزاران عبادت عنوان داشته‌اند.

زمانی سپس به دیدگاه قرآن پرداخت و عنوان کرد: اهمیت و جایگاه علم را قرآن برای ما انسان‌ها چه در آینده و حال تبیین کرده است و مسئولان نیز باید با همت و تلاش مضاعف بی‌سوادی را در جامعه ریشه کن کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به تاریخچه آغاز نهضت سواد آموزی بیان داشت: با توجه به درصد بالای بی‌سوادی در جامعه و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضرت امام راحل (ره) در هفتم دی ماه سال 58 فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی را صادر فرمودند که به لطف فرمایشات آن امام بزرگوار این معضل به صورت گسترده ریشه کن شد ولی همچنان در مناطق مختلف این موضوع مهم همچنان پابرجاست.

سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته خیرآباد در حضور نمازگزاران، آمار بی‌سوادی در جامعه را بیان داشت و گفت: در حال حاضر و پس از گذشت 34 سال همچنان شاهد حضور بیش از 15 درصد بی‌سواد در کشور می‌باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: در کشور و در گروه سنی 6 تا 9 سال هم اکنون 9 میلیون و 719 هزار و 712 نفر بی‌سواد وجود دارد یعنی 14.36 درصد جمعیت کشور را قشر بی‌سواد تشکیل می‌دهد‌.

وی ادامه داد: در گروه سنی 10 تا 42 سال نیز 3 میلیون و 456 هزار و 181 نفر در کل کشور به‌ عنوان بی‌سواد حضور دارد یعنی 6.80 درصد کل جامعه را شکل داده است.

وی با تشریح حضور بی‌سواد در استان تهران اذعان داشت: در استان تهران و از سن 6 سال به بالا 938 هزار و 742 نفر با دربرگیری 8.39 درصد کل جمعیت بی‌سواد وجود دارد.

زمانی خاطرنشان کرد: از سن 10 تا 49 سال نیز 309 هزار نفر وجود دارد که 3.73 درصد را در کل به خود اختصاص داده است.

این مسئول در ادامه به حضور بی‌سواد در شهرستان‌های استان تهران اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 121 هزار و 169 نفر بی‌سواد در شهرستانهای متعلق به استان تهران وجود دارد که باید همت گمارد و با این معضل مبارزه کرد.

زمانی سپس آمار بی‌سوادی در شهرستان‌های ورامین و پیشوا را بیش از 19 هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در شهرستان‌های ورامین و پیشوا و بخش‌های تابعه این دو شهرستان، هم اکنون 19 هزارو 891 نفر بی سواد وجود دارد که این رقم را باید هرچه زودتر و با برنامه‌ریزی به حداقل رساند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در پایان تصریح کرد: بی‌سوادی با توسعه نیافتگی ارتباط تنگاتنگی دارد که باید با زمینه سازی لازم جهت فراگیری علم، بی‌سوادی را در کشور ریشه کن کرد.

انتهای پیام/2462/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول