اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد نماینده تالش از نحوه توزیع کود شیمیایی کشاورزی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس از نحوه توزیع کود شیمیایی کشاورزی در تالش انتقاد کرد و خرید انفرادی کود را از دغدغه‌های کشاورزان نامید.

انتقاد نماینده تالش از نحوه توزیع کود شیمیایی کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش محمود شکری در جلسه بررسی وضعیت تامین و توزیع کود کشاورزی این شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری با قدردانی از مردم گیلان و ایران به دلیل هوشیاری در مقابل فتنه و دشمنان اسلام در حماسه‌آفرینی 8 و 9 دی، اظهار کرد: دشمنان اسلام از صدر اسلام تاکنون برای حذف ولایت تلاش ‌کردند و همواره به دنبال حذف راهنمایان واقعی دین خدا و تسلط بر مردم بودند.

وی با اشاره به تداوم فتنه‌ها افزود: دشمنی آمریکا و ایادی‌اش با اسلام به خاطر بحث ولایت‌مداری مردم است و در روز عاشورا نیز همین اتفاق افتاد و دشمن با انواع روش‌ها مردم را با ولی‌امرشان جدا کردند اما مردم با بصیرت پشتیبان ولی‌فقیه هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با اشاره به اهمیت کشاورزی و تولید، خاطرنشان کرد: سه ماه آغاز کار کشاورزی فرصت است اما مردم به خاطر سال گذشته نگران هستند زیرا یک سوم مردم نتوانستند کود بگیرند و دغدغه مردم در هر روستا و بخش نحوه توزیع و خرید انفرادی کود است.

وی با بیان مطالبات مردم در دیدارهای عمومی، خرید انفرادی را از دغدغه‌های کشاورزان دانست و گفت: دلیل این امر مشکل نقدینگی شرکت‌ها بود و امسال شرکت خدمات کود را نقدی معامله کرد و بر خلاف سال‌های قبل که تامین کود به صورت اقساطی بود این مشکلات مطرح شد.

شکری با بیان اینکه کشاورزان گلایه دارند که تعاونی‌ها پول را از ما نقد می‌گیرند و تامین می‌کنند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که کشاورزان در شرکت‌ها سهام و پول نقد دارند.

وی با اشاره به بخشنامه مدیریت جهاد کشاورزی استان مبنی بر پرداخت تسهیلات به تعاونی‌های بدون نقدینگی اذعان کرد: تعاونی‌های روستایی تالش قادر به اخذ تسهیلات نشده‌اند و مسئولیت عدم توزیع به‌موقع و تامین نشدن نقدینگی با رئیس جهاد کشاورزی است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال، از توزیع به‌موقع کود در بخش‌های مرکزی و اسالم اعلام رضایت‌مندی کرد و برطرف شدن مشکلات کود در بخش‌های حویق و کرکانرود در اسرع وقت را مورد تاکید قرار داد.

جابر تجارتی رئیس جهاد کشاورزی تالش نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: از 4 هزار و 680 تن سهمیه کود کشاورزی در سال 91،‌ 2 هزار و 72 تن خریداری و 50 درصد آن توزیع شد.

به گزارش فارس،‌ شهرستان تالش 16 هزار هکتار شالیزار و 4 هزار هکتار باغ با 30 هزار بهره‌بردار دارد.

انتهای پیام/84001/ز30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول