اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اهر:

تغییر در کاربری‌های اراضی کشاورزی به شهرستان‌ها واگذار شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اهر خواستار تفویض اختیارات استان به شهرستان‌ها برای تسهیل در امور و تغییر در کاربری‌های حوزه کشاورزی شد.

تغییر در کاربری‌های اراضی کشاورزی به شهرستان‌ها واگذار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا صدیقی صبح امروز در همایش کشاورزی شورای اسلامی استان در شهرستان اهر خواستار تفویض اختیارات استان به شهرستان‌ها برای تسهیل در امور و تغییر در کاربری‌های حوزه کشاورزی شد.

وی با اشاره به اینکه در این حوزه در تغییر کاربری‌ها با مشکل جدی مواجه هستیم تفویض اختیارات به شهرستان‌ها را برای جلوگیری از کاغذبازی‌های اداری و اطاله پروسه اداری بسیار مهم برشمرد و افزود: با تحقق این امر ضمن رضایتمندی قشر زحمتکش کشاورز شاهد رغبت کشاورزان به فعالیت‌های بخش کشاورزی خواهیم بود.

صدیقی گفت: کارشناسان شهرستان‌ها در کمترین زمین مسکن ضمن بررسی پرونده‌های متقاضیان و طرح در ستاد توسعه کشاورزی در ارائه مجوزهای لازم تسهیل خواهد شد.

رئیس ستاد توسعه کشاورزی اهر یکی از مشکلات کشاورزان و سرمایه‌گذاران را بحث وثیقه در اخذ تسهیلات برشمرد و افزود: امیدواریم با تدابیر ویژه مسئولان دست اندرکار دراین زمینه نیز ساز و کار لازم ارائه شود.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به توسعه کشاورزی و باغی شهرستان اهر در پایاب سد ستارخان از مسئولان استانی دست‌اندرکار خواست برای اخذ مجوز به خانه باغ‌های زیر 60 متر با تفویض اختیار مجوز آنها در ستادهای شهرستان صادر شود.

فرماندار اهر در ادامه به فعالیت‌های انجام شده در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: 70 میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی شهرستان پرداخت شده است و میزان جذب تسهیلات بخش کشاورزی در سال‌جاری در سطح استان 42 درصد است که این میزان با تلاش دست اندرکاران ذیربط به 138 درصد رسیده است.

وی، یه فعالیت‌های انجام شده در زلزله اخیر در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: بالغ بر 18 هزار پرونده مربوط به خسارات وارده به بخش کشاورزی در مناطق زلزله زده تشکیل و به  15 هزار نفر غرامت و خسارت پرداخت شده است و بالغ بر 11 هزار و 500 کانکس نگهداری احشام در مناطق زلزله زده نصب شده است.

انتهای پیام/ 60003/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول